Pixel 9 Features

رونمایی گوگل از گوشی‌های جدید پیکسل

چندی پیش گوگل طبق سنت هر ساله خود، با برگزاری مراسمی از گوشی‌های جدید پیکسل ۹ خود رونمایی کرد. مراسم امسال، از لحاظ تاریخ برگزاری کمی زودتر برگزار شد. در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به تمامی گوشی‌های هوشمند جدیدی که طی این مراسم رونمایی شدند.

گوشی‌های جدید پیکسل رونمایی شد

دیگر عادت کره‌ادیم که اواخر تابستان هر سال، منتظر رونمایی گوگل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود که با نام پیکسل شناخته می‌شوند، باشیم. امسال این اتفاق کمی زودتر رخ داد و این غول بزرگ صنعت تکنولوژی چند روز پیش، از گوشی‌های جدید پیکسل ۹ رونمایی کرد.

مدل‌های گوشی‌های پیکسل ۹

امسال، گوگل با ۴ گوشی جدید به رقابت با دیگر سازنده‌های گوشی‌های هوشمند رفته است. پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال و پیکسل ۹ پرو فولد، اعضای تیم پیکسل ۲۰۲۴ را تشکیل می‌دهند.

 

Pixel 9 Pro Fold
Pixel 9 Front

ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل ۹

تمامی گوشی‌های جدید گوگل، ضمن دارا بودن پردازنده جدید Tensor G4 محصول گوگل، با طراحی جدید به بازار عرضه می‌شوند. طراحی‌ای که بخصوص از جلو، گوشی‌های آیفون را تداعی می‌کند. دیگر خبری از طراحی منحنی نیست و پیکسل‌های جدید همگی دارای یک طراحی تخت هستند.

اما پشت تمام گوشی‌ها، شاهد امضای گوگل هستیم. ماژول دوربین بیضی شکل که به یکی از اصلی‌ترین المان‌های گوشی‌های پیکسل تبدیل شده است؛ در پشت تمامی پیکسل‌های جدید دیده می‌شود.

صفحه نمایش

پیکسل ۹ گوگل،‌ که در حقیقت ارزان‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود، دارای یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است. در طرف دیگر، پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال، دارای صفحه نمایشی ۶.۸ اینچی است. عضو جدید خانواده پیکسل که با نام پیکسل ۹ پرو شناخته می‌شود، یک گوشی با ابعاد پیکسل ۹ است که بیشتر ویژگی‌ها و امکانات پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال را در خود جای داده است.

ضخامت

سال گذشته، گوگل برای اولین بار از گوشی‌های تاشوی خود با نام فولد رونمایی کرد. امسال، این خانواده عضو جدیدی با نام Pixel 9 Pro Fold خواهد داشت. گوشی تاشوی گوگل در حالت باز، نسبت به مدل سال گذشته، با ۰.۷ میلی‌متر کم شدن ضخامت، به ضخامتی معادل با ۵.۱ میلی‌متر رسیده است. تمامی گوشی‌هایی که با پسوند پرو به بازار عرضه می‌شوند، دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند. پیکسل ۹، تنها گوشی جدید پیکسل که پسوند پرو را در نام خود نمی‌بیند اما با ۱۲ گیگابایت رم در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هوش مصنوعی

تمامی گوشی‌های جدید سری پیکسل، با مدل جدید از هوش مصنوعی گوگل موسوم به Gemini Nano به بازار عرضه می‌شوند. این هوش مصنوعی جدید توانایی تحلیل و آنالیز کردن عکس‌ها و صحبت افراد را نیز دارد.

گوگل مانند بسیاری دیگر از سازندگان گوشی‌های هوشمند، امسال توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی داشته است. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت استخراج اطلاعات از روی اسکرین‌شات‌هایی است که کاربر به صورت دستی گرفته است. پیکسل استودیو، نام نرم‌افزار دیگری بر پایه هوش مصنوعی است که کاربر می‌تواند با نوشتن توضیحات یک عکس، از هوش مصنوعی درخواست کند که عکس برایش بسازد.

اما ویژگی‌های دیگر هوش مصنوعی پیکسل‌های جدید، مربوط به ویرایش عکس‌هاست. ویرایشگر جادویی پیکسل (Magic Editor) به شما اجازه می‌دهد که یک عکس را کاملا بازسازی کنید. به طور مثال،‌ کاربر می‌تواند با انتخاب بخشی از عکس، این بخش را کاملا حذف کند و از طریق متن، از این ویرایشگر عکس درخواست کند که این بخش خالی را با هر چیزی که فکرش را می‌کند، پر کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید گوشی‌های Pixel، قابلیتی با نام «من را اضافه کن» است. این ویژگی‌ به شما اجازه می‌دهد که در هنگام گرفتن عکس‌های دسته جمعی، عکاس نیز در عکس حضور پیدا کند. به این ترتیب که گوشی از شما می‌خواهد که اول یک عکس دسته جمعی بگیرید و فضایی را برای عکاس در میان جمعیت در نظر بگیرید. پس از گرفته شدن عکس، عکاس به درون جمعیت می‌رود و در جایی قرار می‌گیرد که از پیش برای وی تعیین شده بود. حال، فرد دیگری از درون جمعیت به پشت دوربین موبایل می‌رود و عکس می‌گیرد. پیکسل، با ترکیب کردن این دو عکس، عکسی را تولید می‌کند که تمامی افراد در آن حضور دارند.

با توجه به اینکه گوگل، امسال زودتر از موعد همیشگی گوشی‌های جدید خود را معرفی کرد، پیکسل‌های جدید با اندروید ۱۴ به بازار عرضه می‌شوند (زیرا هنوز اندروید ۱۵ به مرحله نهایی توسعه نرسیده است). با این حال مانند پیکسل‌های قبلی،‌ گوگل قول داده است که تا ۷ سال برای گوشی‌های پیکسل ۹ بروزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری عرضه کند.

دوربین

سه گوشی Pixel 9، Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (مانند گوشی‌های سال قبل) هستند اما لنزهای اولتراواید آن‌ها بهبود پیدا کرده است. ۹ پرو و ۹ پرو ایکس‌ال دارای یک دوربین سلفی ۴۲ مگاپیکسلی هستند. این دوربین اما در پیکسل ۹، یک دوربین ۱۰.۵ مگاپیکسلی است که امسال برای اولین بار ویژگی‌ اتوفوکس را دریافت کرده است.

اما دوربین‌های Pixel 9 Pro Fold با دیگر گوشی‌ها فرق می‌کند. این گوشی دارای یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی است و لنزهای اولتراواید و تله‌فوتو آن نیز نسبت به دیگر اعضای خانواده از رزولوشن پایین‌تری برخوردار است. دلیل اصلی این اقدام گوگل نیز، کمتر کردن ضخامت گوشی پیکسل ۹ پرو فولد بوده است. بیشترین تغییر اما در صفحه نمایش فولد رخ داده است. صفحه نمایش داخلی این گوشی، یک صفحه نمایش ۸ اینچی با روشنایی ۲۷۰۰ نیتی است. فولد قبلی، دارای صفحه نمایشی ۷.۶ اینچی با روشنایی ۱۴۵۰ نیت بود. همین مساله باعث خواهد شد که در زیر نور آفتاب، راحت‌تر بتوان با گوشی کار کرد. صفحه نمایش بیرونی فولد نیز یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است.

عرضه به بازار

پیکسل ۹ گوگل، در تاریخ ۲۲ آگوست و با قیمت پایه ۷۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال نیز به ترتیب با قیمت‌های پایه ۹۹۹ و ۱۰۹۹ به بازار عرضه خواهند شد. البته باید اشاره کنیم که پیکسل ۹ پرو در سپتامبر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. گوشی پیکسل ۹ پرو فولد نیز در تاریخ ۴ سپتامبر و با قیمت ۱۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *