کارت گارانتی گوشی

آیا نداشتن کارت گارانتی گوشی اهمیت دارد؟

اولین موضوعی که هنگام خرید تلفن همراه هوشمند ذهن همه‌ی افراد را درگیر می‌کند، مشکلاتی است که با وجود هزینه‌های گزاف خرید تلفن همراه، ممکن است برای آن اتفاق بیافتد در این زمان است که اهمیت کارت گارانتی آشکار می‌شود. کارت گارانتی تضمینی است که شرکت گارانتی‌کننده به خریدار می‌دهد که تلفن همراه در مدت زمان مشخص شده در گارانتی دچار مشکلات عملکردی نشود و در صورتی که دستگاه نیازمند تعویض قطعه، تعمیرات و مشکلات نرم‌افزاری باشد، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای مسئولیت رفع این موارد را به‌عهده بگیرد. در نتیجه هنگام بروز این قبیل مشکلات است که نداشتن کارت گارانتی گوشی می‌تواند موجب هزینه‌های بسیار زیادی برای ما شود؛ اما همواره باید به این نکته توجه داشت که خدمات گارانتی تنها برای مدت زمان محدودی فعال است و شرایط و ضوابط خاصی را شامل می‌شود. امروزه وجود تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات گارانتی سبب شده‌است تا انتخاب شرکت گارانتی مناسب سخت‌تر به نظر برسد. شاید در ابتدا به نظر برسد تفاوت چندانی بین خدمات گارانتی‌ های مختلف وجود ندارد؛ اما علاوه‌بر سرویس‌دهی برای مدت طولانی‌تر و شرایط پذیرش متفاوت، کیفیت و سرعت خدمات گارانتی در شرکت‌های کارت گارانتی گوشی بسیار متفاوت است.

چگونه گارانتی گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟

سامسونگ به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار در بازار تکنولوژی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و داشتن کارت گارانتی گوشی برای آنها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. روش فعالسازی گارانتی گوشی سامسونگ نیز مانند سایر گارانتی‌ها به دو روش از طریق سامانه همتا و کد فعالسازی *7777# انجام می‌شود.

مراحل فعالسازی گارانتی گوشی:

  1. ابتدا کد 5 رقمی درج شده بر روی جعبه‌ی دستگاه را مخدوش کنید.
  2. این کد به عنوان کد یکبار مصرف در سامانه شناخته می‌شود.
  3. در این مرحله باید از یکی از روش‌های ذکر شده یعنی سامانه همتا و کد *7777# استفاده کرد.
  4. در صورت استفاده از سایت همتا در ابتدا می‌بایست از طریق یکی از روش‌های معرفی شده در سایت ثبت‌نام کنید.
  5. سپس با استفاده از کد یکبار مصرف و IMEI پانزده رقمی دستگاه خود را ثبت کنید.

 

گارانتی تعویض گوشی چیست؟

شاید تاکنون دیده‌باشید که گوشی‌های موبایل در همان هفته‌ی اول استفاده دچار مشکلاتی از قبیل پیکسل سوخته، مشکلات برد و مشکلاتی از این قبیل شوند؛ اما اگر دستگاه شما گارانتی دارد، نگران نباشید. در صورتی که دستگاه خریداری شده در هفت روز اولیه از فعالسازی دچار مشکلات فنی شود که خریدار در آن نقشی نداشته باشد، می‌تواند از گارانتی تعویض هفت روزه استفاده کند. در این نوع از گارانتی پس از بررسی تکنسین‌ها، گوشی شما با یک گوشی نو از همان مدل تعویض می‌شود. باید توجه داشت که تعویض هفت روزه فقط در صورت بروز مشکلات فنی و با تشخیص تکنسین مربوطه اتفاق می‌افتد و در صورت مشاهده مواردی مانند ضربه خوردگی، شکستگی، خط‌وخش و نفوذ مایعات گارانتی گوشی هیچ مسئولیتی را در برابر مشکلات پیش‌آمده به عهده نمی‌گیرد. ضمانت هفت روزه فقط دستگاه‌هایی را شامل می‌شود که با جعبه اصلی خود پذیرش می‌شوند و کارت گارانتی گوشی نیز باید کاملا سالم باشد. گروه هماهنگ مطابق قوانین کمپانی سامسونگ محصولات خود را گارانتی کرده و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از گارانتی تعویض گوشی در مدت کمتر از 7 روز با شرایط ذکر شده را دارید می‌توانید با مرکز تماس هماهنگ همراه پایتخت تماس گرفته یا به شعب هماهنگ همراه پایتخت در سراسر کشور مراجعه کنید.

 

اگر کارت گارانتی گوشی گم شود چه باید کرد؟

در برخی موارد ممکن است شما جعبه‌ی دستگاه خود را گم کنید و یا دیگر به آن دسترسی نداشته باشید. سوالی که در این مواقع برای مشتریان پیش می‌آید این است که با وجود گم شدن کارت گارانتی آیا هم‌چنان می‌توانم از گارانتی خود استفاده کنم؟

در صورتی که کارت گارانتی دستگاه مفقود شده باشد و یا روی جعبه نباشد، مشتری می‌تواند مدارک خود شامل ( تصویر کارت ملی، تصویر سریال درج شده روی جعبه، فاکتور خرید و استعلام سریال داخل دستگاه – از طریق کد دستوری *#06# را به شماره‌ی 09053548003 ارسال کند و کد فعالسازی خود را دریافت کند.

 

چگونه از گارانتی گوشی استفاده کنیم؟

پرداخت هزینه‌ی اضافی بابت گارانتی همیشه خریداران را به این فکر می‌اندازد که آیا پرداخت این هزینه‌ی اضافی بابت کارت گارانتی گوشی ارزش دارد یا نه؟ این هزینه معمولا درصدی از قیمت گوشی است و با توجه به قیمت بالای گوشی های سامسونگ ممکن است برای گوشی‌های پرچم‌دار تا چند میلیون تومان نیز برسد. شاید شما هنگامی که گوشی خود را با گارانتی خریداری می‌کنید در ابتدا هزینه‌ای بیشتر پرداخت می‌کنید؛ اما در واقع از میلیون‌ها تومان هزینه‌ی جانبی در طول 18 ماه گارانتی خود ذخیره می‌کنید. گارانتی در واقع تضمین می‌کند که قطعات گوشی شما به طور خودکار و ناگهانی از کار نمی‌افتد و در صورت بروز مشکلات شرکت گارانتی گوشی، مسئولیت هزینه‌ و انجام تعمیرات را بر عهده می‌گیرد.

 

آیا ال سی دی گوشی شامل گارانتی می شود؟

یکی از قسمت‌های کلیدی و مهم گوشی LCD است که گاها ممکن است به علت ضربه خوردن دچار شکستگی و مشکلات تصویری شود. لازم به ذکر است که این موارد شامل گارانتی نمی‌باشد، زیرا کاربر در بروز این حادثه نقش داشته‌است؛ اما در صورتی که دستگاه پیکسل سوخته داشته باشد یا بدون ضربه‌خوردن دچار مشکلات تصویری شود، دستگاه تحت گارانتی تعمیر می‌شود. به طور کلی چندین عامل اصلی وجود دارد که گوشی شما را از گارانتی خارج می‌کند. این موارد عبارتند از آب خوردگی دستگاه و نفوذ مایعات، ضربه خوردن دستگاه، مشکلات ناشی از جریان برق و استفاده از شارژر نامعتبر هم‌چنین پیکسل سوخته در صورتی که تعداد آن به حداقل مشخص شده توسط سازمان نرسیده باشد.

با بررسی مزایا و مشکلات گارانتی گوشی متوجه می‌شویم که داشتن یک شرکت خدمات گارانتی مورد اعتماد، معتبر و ارائه‌دهنده خدمات با کیفیت، می‌تواند برای ما مزیت‌های بسیاری داشته باشد هم‌چنین استفاده از شرکت‌های معتبر ریسک تشخیص اشتباه تکنسین و فرار از زیر باز مسئولیت را کاهش می‌دهد. در حال حاضر هماهنگ همراه پایتخت با درصد قابل توجه رضایت مشتریان، یکی از بهترین گارانتی گوشی سامسونگ در ایران است.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *