LCD

آیا ال‌سی‌دی گوشی تعمیر می‌شود؟

اکثر افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند حداقل یکبار شکستن یا خط افتادن ال سی دی گوشی خود را تجربه کرده‌اند.  ال سی دی گوشی در عین حال ک یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اجزای گوشی است همواره نیز در معرض خطر آسیب است. هنگامی که گوشی شما با چنین مشکلی مواجه می‌شود اولین موضوعی که ذهن شما را درگیر می‌کند تعمیر و تعویض LCD است. هرکدام از برندها تکنولوژی تخصصی خود را دارند در نتیجه تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ نیازمند تجهیزات و نیروی متخصص آموزش دیده برای تعمیرات گوشی سامسونگ است. صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ از سه قسمت شامل گلس، تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل شده است.

 ترمیم ال سی دی شکسته گوشی چگونه است؟

در مدل‌های جدید گوشی سامسونگ تاچ و ال سی دی با یکدیگر ادغام شده‌اند و در صورت بروز مشکل برای یکی، دیگری نیز باید تعویض شود. در صورت آسیب‌دیدن صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ ممکن است با دو مشکل مختلف مواجه شویم. مورد اول آسیب‌ شیشه‌ی روی صفحه نمایش یا اصطلاحا گلس است. در این صورت لازم نیست که نمایشگر به طور کامل تعمیر یا تعویض شود فقط کافی است شیشه‌ی روی نمایشگر تعویض شود. مورد دوم آسیب‌دیدگی تاچ است که در این حالت باید تاچ و ال سی دی هر دو به‌طور کامل تعویض شود. در اکثر موارد آسیب‌دیدگی نمایشگر، تعمیر عملا ممکن نیست و قطعه حتما باید تعویض شود.

علائم خرابی ال سی دی گوشی چیست ؟

ترک و شکستگی صفحه نمایش مشکلی است که معمولا با آن مواجه می‌شویم. در این صورت ممکن است مشکل تنها با تعویض گلس حل شود اما اگر متوجه عمل نکردن برخی از دستورات شوید آنگاه تاچ نیز آسیب دیده است، در نتیجه تاچ و ال سی دی باید تعمیر یا تعویض شود.

علائم مختلف آسیب دیدن ال‌سی‌دی عبارتند از :

  • کار نکردن تاچ
  • روشن نشدن صفحه نمایش
  • پرش تصویر
  • تغییر رنگ برخی از قسمت‌های ال‌سی‌دی
  • ایجاد خطوط رنگی بر روی صفحه
  • پیکسل‌های بنفش یا سبز بر روی تصویر

 

آیا ال سی دی گوشی بدون تعویض، تعمیر می‌شود ؟

همه‌ی ما بارها اضطراب لحظه‌ی افتادن گوشی از دست خود را تجربه کرده‌ایم، در این زمان اولین قسمتی از گوشی خود که بررسی می‌کنیم ال‌سی‌دی است. شکستگی و ترک خوردگی ال‌سی‌دی همیشه به معنای مشکلات حاد و در نتیجه تعویض کامل ال‌سی‌دی نیست. در برخی مواردی که تاچ گوشی همچنان دستورات را اجرا می‌کند، می‌توان فقط با تعمیر گلس روی ال‌سی‌دی مشکل را حل کرد.

آیا می‌توان ال سی دی گوشی را در خانه تعمیر کرد ؟

هزینه‌ی بالای تعویض ال سی‌دی گوشی ممکن است فکر تعمیر ال‌سی‌دی در خانه را در ذهن ما ایجاد کند. باید به این نکته توجه داشت که پیدا کردن قطعات اصلی در بازار بسیار سخت است و تعداد کمی از شرکت‌ها از قطعات اصل استفاده می‌کنند. هم‌چنین تعویض این قطعه بسیار حساس و نیازمند مهارت بالای تعمیرات است. در غیر این صورت ممکن است گوشی به طور کامل غیر قابل استفاده شود. هماهنگ همراه پایتخت بزرگ‌ترین واردکننده گوشی‌های سامسونگ در ایران، با تجهیزات پیشرفته، قطعات اصل و نیروی متخصص آموزش دیده تحت نظر سامسونگ بین‌الملل، آماده ارائه انواع خدمات با بهترین کیفیت به مشتریان خود است. برای تعمیر ال سی دی گوشی خود زیر نظر کارشناسان گروه هماهنگ با ما تماس بگیرید یا به شعب هماهنگ همراه پایتخت در سراسر کشور مراجعه کنید.

قیمت تعمیر ال سی دی گوشی چقدر است ؟

هزینه‌ی تعمیر ال‌سی‌دی گوشی در اکثر موارد بسیار زیاد است و هزینه‌ای نزدیک با تعویض گوشی است. این هزینه که مستقیما با برند، مدل، نوع تاچ ال‌سی‌دی و میزان آسیب وارد‌شده بستگی دارد معمولا بسیار گزاف است. هزینه‌ی اجرت تعمیر ال‌سی‌دی نیز با توجه به عوامل مختلف متفاوت است و بین 1 میلیون تومان در گوشی‌های پایین رده تا 20 میلیون تومان در پرچم‌داران متغیر است. برای جبران این هزینه استفاده از یک شرکت گارانتی معتبر بهترین راه‌حل است. باید به این نکته توجه داشت که خرابی ال‌سی‌دی در اثر ضربه‌خوردگی برعهده شرکت گارانتی نیست اما داشتن گارانتی تضمین‌کننده‌ی این موضوع است که می‌توانید از خدمات با کیفیت و قطعات اصل بهره‎‌مند شوید.

هماهنگ همراه پایتخت یکی از بزرگ‌ترین گارانتی‌های گوشی سامسونگ در ایران است که با استفاده از آن می‌توانید از خدمات با کیفیت، تکنسین‌های متخصص و قطعات اورجینال گوشی سامسونگ بهره‌مند شوید.

درصورتی که در خصوص تعمیر ال سی دی سوالی دارید یا به کمک کارشناسان هماهنگ نیاز دارید، با ما در میان بگذارید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *