استعلام اصالت گارانتی

نحوه استعلام اصالت گارانتی گوشی

همه‌ی ما احتمالا یکبار در زندگی خود خرید محصول با گارانتی نامعتبر و حتی بدون گارانتی را تجربه کرده‌ایم. با توجه به وجود گوشی‌های قاچاق در بازار استعلام گارانتی قبل از خرید دستگاه بسیار مهم است. درغیر این صورت ممکن است دو مشکل بزرگ مواجه شویم، مورد اول تقلبی بودن دستگاه و مورد دوم گارانتی نداشتن گوشی است. با توجه به اهمیت استعلام گارانتی برای خریداران گوشی موبایل مخصوصا گوشی سامسونگ، در این مطلب به بررسی مراجع استعلام گارانتی و روش‌های مختلف انجام این کار می‌پردازیم.

 

مرجع استعلام اصالت گارانتی گوشی و روش های استعلام گارانتی چیست؟

استعلام گارانتی گوشی به سه روش مختلف انجام می‌شود.

  • استفاده از سامانه جامع استعلام گارانتی
  • استفاده از کد دستوری #7777*
  • استفاده از سامانه همتا

 

مراحل استعلام گارانتی گوشی

در روش دوم با استفاده تلفن همراه خود کد #7777* را شماره‌گیری کرده و سپس IMEI دستگاه خود را در قسمت مربوطه وارد کنید و بر روی ارسال کلیک کنید. در مرحله بعد گزینه استعلام اصالت را انتخاب کرده و ارسال را انتخاب کنید و می‌توانید وضعیت دستگاه خود را مشاهده کنید.

 

استعلام گارانتی گوشی سامسونگ از طریق اینترنت

در روش اول وارد سایت سامانه جامع گارانتی می‌شوید و در قسمت مشخص شده در سایت با اسم ” استعلام اصالت گارانتی کالا براساس شناسه رهگیری” IMEI دستگاه خود را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید. پس از کلید وضعیت دستگاه به شما نمایش داده می‌شود.

در روش سوم می‌بایست وارد سایت سامانه همتا شده و وارد قسمت استعلام اصالت دستگاه شوید. از صفحه باز شده بر روی لینک سامانه همتا کلیک کرده، در صفحه‌ی باز شده بر روی گزینه استعلام اصالت کلیک کرده و IMEI دستگاه خود را وارد کرده و سپس بر روی جستجو کلیک می‌کرده و می‌توانید وضعیت دستگاه خود را مشاهده کنید.

 

نتایج استعلام گارانتی به چه صورت است؟

هنگام استعلام گارانتی گوشی ممکن است با سه مدل نتیجه روبه‌رو شوید.

  • IMEI دستگاه به عنوان گوشی سرقتی ثبت شده باشد. در این صورت از خرید گوشی صرف نظر کنید و اگر دستگاه را پیدا کرده‌اید از طریق سامانه این موضوع را ثبت کنید.
  • مشاهده‌ی گزارش ” شناسه دستگاه قانونی نیست” . در صورتی که با این پیام مواجه شدید، بابت ارائه توضیحات با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید.
  • مشاهده‌ی گزارش عنوان واردکننده و تاریخ واردات. در این صورت دستگاه توسط یک شرکت معتبر وارد شده است و دارای کد فعالسازی است.

اگر هر مشکلی برای استعلام اصالت گارانتی گوشی سامسونگ خود داشتید برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر می‌توانید با مرکز تماس 24 ساعته هماهنگ  تماس گرفته و مشکل خود را با اوپراتورهای آموزش دیده هماهنگ در میان بگذارید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *