تنظیمات اندروید

تنظیمات اندرویدی که بلافاصله باید تغییر بدهید: آیا تنظیمات پیشفرض اندروید به ضرر کاربر هستند؟

استفاده‌ی روز افزون از گوشی‌های هوشمند موجب شده است تا گوشی های هوشمند ما، چیزهای زیادی در مورد ما بدانند و در برخی موارد از حد و مرز ما عبور کنند. برخی از ویژگی‌ها و تنظیمات به‌طور پیش‌فرض در اندروید فعال هستند که بهتر است همین الان آن‌ها را غیرفعال کنید. تغییر این تنظیمات نمی‌تواند اطلاعات شما را از دیتابیس‌های اندروید و سایت‌هایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید پاک کند فقط می‌تواند تجربه‌ی روزانه شما از گوشی هوشمندتان را بهبود بخشد و کمی کنترل بیشتر در زمینه‌هایی که از آن‌ها اطلاعی نداریم به شما بدهد.

تنظیمات گوشی اندروید کجاست و چگونه آن را در گوشی خود تغییر دهیم؟

با توجه به مخفی بودن این تنظیمات در نظر داشته باشید که برای تغییر این تنظیمات ابتدا مطمئن شوید که
Developers Options را قبل از بررسی این لیست فعال کنید، زیرا در غیر این صورت در تلاش برای پیدا کردن هر یک از این تنظیمات گیج خواهید شد. کافی است به تنظیمات > درباره تلفن > شماره ساخت گوشی خود بروید سپس هفت بار روی آن ضربه بزنید و پین یا الگوی خود را وارد کنید تا به دنیای شگفت انگیزی از عملکردهای اضافی گوشی اندروید خود دسترسی پیدا کنید.

محدود کردن فرآیندهای پس زمینه

اگر یک گوشی قدیمی یا یک گوشی میان رده با رم کم دارید، می‌توانید حالت استاندارد فرآیند پس‌زمینه را محدود یا غیرفعال کنید. این فرآیند تفاوت فوری و لحظه‌ای در تجربه‌ی روزانه شما، خصوصا در روز اول ایجاد نمی‌کند، اما محدود کردن تعداد برنامه‌های پس‌زمینه در هر زمانی که متوجه این موضوع شوید می‌تواند برای عملکرد گوشی مفید باشد.

 Settings > Developer options > Background process limit

از مسیر بالا می‌توانید تنظیمات اندروید مربوط به فرآیندهای پس زمینه گوشی هوشمند خود را بین 0 تا 4 تنظیم کنید این به این معنی است که می‌توانید برای پیدا کردن تنظیمات مناسب برای دستگاه خود آن را تغییر بدهید.

اسکن WIFI و بلوتوث

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف باتری، غیرفعال کردن Wi-Fi و اسکن بلوتوث در تلفن اندرویدی خود است. به زبان ساده، این تنظیمات به این معنی است که تلفن شما می‌تواند شبکه‌های Wi-Fi و دستگاه‌های بلوتوث را حتی زمانی که هر دو تنظیمات برای دقت موقعیت مکانی بهتر یا تعیین دقیق GPS غیرفعال هستند، نیز اسکن کند. به آدرس‌های زیر مراجعه کنید و این تنظیمات را در گوشی اندروید خود خاموش کنید.

Settings > Location > Wi-Fi scanning

Settings > Location > Bluetooth scanning

سابقه موقعیت مکانی گوگل

تلفن Android و Google Maps شما قادر به ردیابی تاریخچه حرکت شما هستند و در حالی که برخی افراد به سادگی اهمیتی نمی‌دهند، ممکن است شما علاقه‌ای نداشته باشید که این اتفاق به طور خودکار رخ دهد. این به حساب گوگل شما مربوط است و برای ارائه‌ی نتایج شخصی بهتر در Mapsو توصیه‌های بهتر بر اساس مکان‌هایی که می‌روید استفاده می‌شود. این یک معامله است که باید تصمیم بگیرید که از انجام آن خوشحال هستید یا ترجیح می‌دهید با تغییر تنظیمات گوگل حریم شخصی خود را حفظ کنید. برای تغییر تنظیمات یا غیرفعال کردن آن می‌توانید از طریق آدرس زیر اقدام کنید.

Settings > Location > Location Services > Google Location History > Sign-in to your Google Account

اضافه کردن آیکون‌ها به صفحه اصلی

اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزی به‌طور خودکار برنامه‌های جدید نصب شده را به صفحه اصلی شما اضافه می‌کنند. اکنون، اگر دوست دارید همه چیز را در چندین صفحه داشته باشید، عالی است. اما اگر احساس می‌کنید نیازی به اینکار نیست می‌توانید وارد تنظیمات اصلی خود شوید و این قابلیت را خاموش کنید.

با یک کلیک طولانی در هر قسمتی از صفحه‌ی هوم خود می‌توانید وارد Home setting و سپس Setting شوید. در این مرحله می‌توانید Add app icons to home screen را خاموش یا روشن کنید.

محدود کردن استفاده از اینترنت موبایل در پس زمینه

گاهی اوقات برنامه‌های گوشی اندروید شما به داده‌های تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi شما دسترسی پیدا می‌کنند تا کارهایی مانند به‌روزرسانی‌های لازم را در پس‌زمینه و برای صرفه‌جویی در زمان تا باز کردن مجدد برنامه‌ها انجام می‌دهند. با این حال، با وجود صدها برنامه در گوشی هوشمند شما که این کار را انجام می‌دهند، حجم زیادی از اینترنت شما استفاده می‌شود. برای محدود کردن استفاده از اینرنت گوشی در پس زمینه می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

Settings > Apps > Select an app you want to adjust data, and then settings > Mobile data and
wi-Fi > Background data.

غیر فعال کردن همیشه فعال بودن اینترنت موبایل

در اکثر گوشی‌‌های اندرویدی، حتی زمانی که به یک شبکه Wi-Fi سریع و پایدار متصل هستید، اینترنت موبایل شما از نظر فنی همیشه در دسترس و روشن است تا اطمینان حاصل شود که جابجایی سریع بین Wi-Fi و داده تلفن همراه بدون مشکل اتفاق بیافتد اما به معنای کاهش عمر باتری نیز است. برای غیرفعال کردن این مورد وارد تنظیمات اصلی گوشی هوشمند خود شوید و از مسیر زیر برای اینکار اقدام کنید.

Settings > System > Developer options > Mobile data is always active > Toggle off.

غیر فعال کردن اطلاع رسانی وای فای های عمومی

وقتی بیرون از خانه هستید، ممکن است اعلان‌هایی روی گوشی خود دریافت کنید تا به شما اطلاع می‌دهند که یک شبکه Wi-Fi باز در دسترس است. در بیشتر موارد که قصد اتصال به شبکه‌های عمومی و ناامن را ندارید، این موضوع ممکن است کمی آزاردهنده باشد. شما می‌توانید این قابلیت را در تنظیمات گوشی خود از مسیر زیر غیرفعال کنید.

Settings > Network and Internet or Wi-Fi > Network preferences > Notify for public networks > Enable/disable.

برای برخی از گوشی های اندرویدی ممکن است این تنظیمات در قسمت Advanced پنهان شده باشد.

غیر فعال کردن اشتراک اطلاعات برنامه های اندروید هنگام تشخیص ایراد فنی

در تلاش برای کمک به بهبود سیستم عامل اندروید، هنگام مواجهه با مشکلات، خرابی برنامه یا کاهش سرعت آن، برخی از اطلاعات تشخیصی از نرم‌افزار با گوگل به اشتراک گذاشته می‌شود. شایان ذکر است که این اطلاعات کاملاً ناشناس و شامل مواردی مانند سطح باتری، نحوه‌ی استفاده از برنامه و کیفیت اتصالات شبکه و بلوتوث است؛ اما اگر راهی برای جلوگیری از این فرایند می‌خواهید، می‌توانید از مسیر زیر تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

Settings > Google > tap the upper-right three-dot menu > Usage & diagnostics > “Off”

انصراف از شخصی سازی تبلیغات

در گوشی‌های اندرویدی خود چه با حساب گوگل خود وارد شده باشید یا نه، در بیش از دو میلیون وب‌سایت که از پلتفرم تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، آگهی‌های جستجو یا بنرهای تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد. این تبلیغات متناسب با علایق و حتی عبارات جستجو شده‌ی متداول شما طراحی می‌شوند. اگر می‌خواهید این تبلیغات برای شما نمایش داده نشوند، می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید و تنظیمات گوگل را برای گوشی هوشمند خود تغییر دهید.

Settings > Google > Ads > Tap your Google Account > Data and privacy > Ad Settings > Ad personalization

در این پنل می‌توانید هر اطلاعاتی که گوگل از شما برداشته است را مشاهده کنید و در صورتی که نمی‌خواهید تبلیغات مشاهده کنید آن را خاموش کنید.

نمایش ندادن اعلانات بر روی قفل صفحه نمایش

در حالی که قفل صفحه شما دسترسی افراد را با داده‌های بیومتریک، پین یا رمز عبور به دستگاه شما مسدود می‌کند، به دلیل نحوه نمایش اعلان‌ها به‌طور پیش‌فرض، ممکن است برخی پیام‌های شخصی شما نمایش داده شوند. به همین دلیل اندروید نیز تنظیماتی فراهم کرده است تا بتوانید همانند ios اعلانات خود را پنهان کنید و به جای نمایش پیام یا اینکه پیام از طرف چه کسی است، فقط خواهید دید که یک اعلان در انتظار شما است. برای اینکار از طریق مسیر زیر اقدام کنید و تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

Settings > Notifications > Sensitive notifications. On Samsung phones: Settings > Lock screen > Notifications > Hide content.

چگونه تنظیمات گوشی را به حالت اول برگردانیم؟

این 10 نکته‌ی ساده به شما کمک می‌کند تا با برداشتن بار از روی پردازنده گوشی اندرویدی خود در مصرف باتری صرفه جویی و از حریم شخصی خود محافظت کنید. اگر گوشی دارید که از ورژن اندروید قدیمی‌تری استفاده می‌کند، ممکن است تنظیمات کمی متفاوت به نظر برسد؛ اما این نکات همچنان کار می‌کنند!

برای اینکه تنظیمات گوشی را به حالت اول برگردانیم، ابتدا وارد Setting می‌شویم و وارد General Management می‌شویم. گزینه‌ی Reset را انتخاب می‌کنیم و پس از آن Factory Data Reset را می‌زنیم. کمی پایین‌تر اسکرول می‌کنیم و Reset را انتخاب می‌کنیم. برای شروع این فرآیند باید پین یا الگوی خود را وارد کنید. پس از آن تنظیمات گوشی را به حالت اول برگرمی‌گردانیم.

گارانتی تنظیمات نرم افزاری اندروید

مرکز تماس هماهنگ 7 روز هفته به صورت 24 ساعته از سوالات تمامی کاربران پشتیبانی می‌کند. در صورتی که درخصوص تنظیمات نرم افزاری اندروید دچار مشکل شدید می‌توانید به شعب هماهنگ در سراسر کشور مراجعه کنید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *