سامسونگ واچ 6

نقد و بررسی جدیدترین مدل های ساعت هوشمند سامسونگ

سامسونگ در ساخت و طراحی ساعت هوشمند جدید خود، ترکیبی از مقاومت بالای ساعت هوشمند Gear Sport و طراحی زیبای ساعت هوشمندGear S3 را مد نظر قرار داده است؛ تا به امروز 6 نسل از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ وارد بازار شده و از سیستم عامل تایزن در مدل های مختلف گلکسی واچ پشتیبانی می‌شود. زمانیکه برای اولین بار گلکسی واچ سامسونگ وارد بازار ایران شد، مشخص شد که ساعت‌های هوشمند می‌توانند در دنیای تکنولوژی از موقعیت بالایی برخوردار باشند، گرچه این مدل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ بسیار قدیمی است اما؛ از ویژگی‌هایی مانند قابلیت ارزیابی ضربان قلب، GPS، حافظه داخلی برای ذخیره موسیقی و ECG  برخوردار است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 6 می‌پردازیم.

زمان انتشار جدیدترین گلکسی واچ‌های سامسونگ

سامسونگ در تاریخ 10 آگوست 2022 از گلکسی واچ 5 رونمایی کرد. ساعت گلکسی واچ 5 در مدل‌های ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری، اما گلکسی واچ 5 پرو صرفاً در مدل 45 میلی‌متری عرضه شد. سامسونگ برای اولین بار از کلمه پرو برای گلکسی واچ در سری 5 استفاده نمود.

درتاریخ 26 جولای 2023 از گلکسی واچ سری 6 رو نمایی شد. جدیدترین گلکسی واچ سامسونگ؛ گلکسی واچ6 در مدل های 40و44 میلی متری و گلکسی واچ 6 کلاسیک در مدل های 43 و 47 میلی متری معرفی شده است.  در ادامه؛ بخشی از فیچرهای سامسونگ واچ 6 در مقایسه با نسل های قبلی واچ، ذکر شده است:

مقایسه سامسونگ واچ 6 با نسل های قبل در یک نگاه

گلکسی واچ 6 کلاسیک

گلکسی واچ 6

گلکسی واچ 5 پرو

گلکسی واچ 5

گلکسی واچ 4 کلاسیک

گلکسی واچ 4

ویژگی‌ها

       

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

IP68

خاکستری تیره

 

نقره ای

 

طلائی

مشکی

نقره ای

مشکی

خاکستری

خاکستری تیره

نقره ای

صورتی

آبی

مشکی

نقره ای

مشکی

صورتی

نقره ای

سبز

 

رنگ های موجود

 

Android wear OS 4

Android wear OS 4

Android wear OS 4

Android wear OS 4

Android wear OS 4

Android Wear OS 4

سیستم عامل

One UI watch

5

One UI watch 5

One UI watch 5

One UI watch 5

One UI watch 5

One UI watch 5

رابط کاربری

Exynos W930

 

Exynos W930

Exynos W920

Exynos W920

Exynos W920

Exynos W920

chipset

 ویژگی نرم افزاری گلکسی واچ 6

از ویژگی‌های منحصر به فرد گلکسی واچ 6 بهره بری از سیستم عامل Wear OS و رابط کاربری  One UI Watch است که در این مدل از گلکسی واچ، قابلیت‌ها و بهبودهایی در زمینه‌های مختلف اعم از امنیت، همگام سازی،تنوع برنامه‌ها و دارا بودن رابط کاربری ساده و زیبا به چشم می‌خورد که علاوه بر آن از حالت‌های دست نوشته، حالت گسترده و حالت فشرده پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های سخت افزاری گلکسی واچ 6

در گلکسی واچ 6 از پردازنده جدید Exynos W930 استفاده شده است، این نوع پردازنده با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده که باعث بهبود عملکرد در سرعت پردازش و عمر باتری (دارای باتری با ظرفیت 425 میلی‌آمپر و قابل شارژ بی‌سیم هستند) می‌گردد؛ گلکسی واچ 6 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری دارای صفحه نمایش  Super amoled با رزولوشن 480 در 480 پیکسل قابل استفاده است. گلکسی واچ 6 کلاسیک در دو سایز 43 و 47 میلی‌متری دارای صفحه نمایش Super amoled با رزولوشن 480 در 480 پیکسل تولید شده است، صفحه نمایش هر دو نسخه از شیشه زمردین ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد و دارای حافظه داخلی 16 گیگابایت و رم 2 گیگابایت هستند.

آیا گلکسی واچ 6 در مقایسه با نسل 5 واچ سامسونگ ارزش خرید دارد؟

به صورت کلی سامسونگ در هر نسل از ساعت های هوشمند خود تغییرات محسوسی ارائه نمی‌دهد. درصورتی که تمایل به ارتقا ساعت هوشمند خود از سری‌های پیشین گلکسی واچ دارید، گلکسی واچ 6 گزینه بسیار مناسبی است ؛اما اگر قصد تغییر از نسل 5 واچ سامسونگ به گلکسی واچ 6 دارید،  پیشنهاد می‌شود کمی بیشتر درنگ کرده و جزئیات مربوط به ساعت هوشمند سری 5 را هم مورد بررسی قرار دهید. در ادامه مطلب، جزئیاتی مربوط به این ساعت ذکر شده است که با بررسی آن می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

ویژگی نرم افزاری گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو

 سیستم‌عامل Wear OS 4 را کمپانی سامسونگ توسط گوگل توسعه داد و اولین شرکتی بود که ساعت‌های هوشمند را با سیستم‌عامل جدید به بازار عرضه کرد؛ بنابراین ساعت های هوشمند گلکسی واچ 5 و 5 پرو نیز از Wear OS 4برخوردار هستند.

ویژگی سخت افزاری واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو

در سامسونگ واچ  شاهد پردازنده مرکزی دو هسته‌ای با فرکانس 1.18 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A55 هستیم که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 مشخصات سخت‌افزاری گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو را تشکیل می‌دهند. و بخش ارتباطات ساعت‌ها شامل: وای فای و بلوتوث نسخه 5.2، فناوری مکان‌یابی و NFCاست.

نمایندگی‌های فروش ساعت هوشمند سامسونگ

برای خرید ساعت‌های هوشمند سامسونگ، می‌توانید به فروشگاه‌های سطح شهر یا فروشگاه‌های اینترنتی مورد اطمینان خود مراجعه کنید. یکی از شرکت های گارانتی کننده معتبر، گروه هماهنگ است که خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ و برندهای دیگر را ارائه می‌دهد.

قیمت جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ

قیمت گلکسی واچ 5 از 155 دلار و قیمت گلکسی واچ 5 پرو از 265 دلار شروع می‌شد در حالیکه گلکسی واچ 6 از 340 دلار و گلکسی واچ 6 پرو از 362 دلار شروع می‌شود.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *