به اشتراک گذاشتن تصادفی لوکیشن

چگونه مطمئن شویم که تصادفا لوکیشن خود را به اشتراک نمی گذاریم؟

امروزه یکی از راحت‌ترین شیوه‌های اطلاع دیگران از لوکیشن خود (برای آدرس دادن) Share location است؛ اما گاها ممکن است شما در برنامه‌ای در حال چت کردن با شخص دیگری باشید اما به جای ارسال فایل مربوطه، لوکیشن خود را برای طرف مقابل اشتباها ارسال کنید. برای حفظ امنیت و جلوگیری از این اتفاق فقط نیاز است در گوشی اندروید خود مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیمات Settings / مکان Location / گزینه مجوزهای برنامه App permissions

و بعد از انتخاب کردن برنامه موردنظر می‌توانید اشتراک گذاری لوکیشن خود را در یکی از چهار حالت زیر قرار دهید:

  • همیشه مجاز است (زمانیکه روی این حالت قرار دهید، بدون پرسش از شما تنها با انتخاب اشتراک گذاری موقعیت مکانی، لوکیشن شما ارسال خواهد شد).
  • فقط هنگام استفاده از این برنامه مجاز است (فقط برای برنامه انتخابی، لوکیشن بدون پرسش ارسال خواهد شد).
  • هربار پرسیده شود (برای جلوگیری از ارسال لوکیشن خود به صورت تصادفی، می‌توانید این حالت را فعال کنید).
  • اجازه ندادن

نحوه‌ی فرستادن لوکیشن با موبایل از طریق پیامک

برای ارسال موقعیت مکانی فعلی شما از طریق پیامک ابتدا باید از طریق تنظیمات، گزینه لوکیشن را فعال کنید و سپس از منوی اصلی وارد messenger یا پیام‌رسان خود شوید، سپس بر روی شماره شخصی که تمایل دارید لوکیشن را ارسال کنید؛ کلیک کرده و در قسمت پایین سمت چپ صفحه کلید گوشی، گزینه + یا سنجاق و بعد گزینه location یا مکان را انتخاب کنید، بعد از چند ثانیه لوکیشن شما لوود می‌شود و بعد می‌توانید آن را برای طرف مقابل ارسال کنید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی

شیر کردن موقعیت مکانی زنده یا لایو لوکیشن از طریق پیام‌رسان‌های مختلف مشابه هم هستند؛ برای انجام این کار تنها نیاز است که از قبل، قسمت تنظیمات؛ اجازه دسترسی برنامه موردنظر را به قسمت لوکیشن بدهید و سپس وارد چت مخاطب خود شده و قسمت سمت راست گزینه سنجاق و سپس اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده یا Live Location را انتخاب کرده تا بتوانید موقعیت مکانی زنده خود را به اشتراک بگذارید.

برای اشتراک گذاری مکان زنده در گوگل مپ از چه طریقی می‌توان اقدام کرد؟

در ابتدا نیاز است که همانطور قبلا اشاره شده است از قسمت تنظیمات اجازه دسترسی لوکیشن به برنامه گوگل مپ را دهید و سپس وارد برنامه maps شده و روی لوکیشن خود کلیک کنید؛ زمانیکه روی موقعیت مکانی خود کلیک می‌کنید قسمت پایین یک پنجره باز می‌شود که در واقع موارد مربوط به Real-time location sharing  یا همان لایو لوکیشن است که دو گزینه دارد: گزینه اول For 1 hour است که البته این گزینه امکان افزایش و کاهش دقیقه‌ها با دو علامت + و – وجود دارد. گزینه دوم Until you turn this off می‌باشد که تازمانیکه این گزینه را خاموش یا غیر فعال کنید امکان دسترسی شخص مقابل به موقعیت مکان فعلی، مشاهده درصد شارژ باتری و محاسبه میزان فاصله طرف مقابل تا لوکیشن شما را ممکن می‌سازد؛ البته که باید این مورد را در نظر بگیرید اشتراک گذاری لوکیشن خود از این طریق برای مخاطبانی مقدور است که جیمیل آنها در گوشی شما ثبت شده باشد در غیر این صورت می‌توانید موقعیت مکانی زنده خود را از طریق پیام رسان‎های نمایش داده شده در قسمت پایین پنجره باز شده، Share کنید. برای اطلاع از سایر تنظیمات گوشی های اندروید همراه مجله هماهنگ باشید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *