بلاک کردن شماره در اندروید

کد و نحوه مسدود کردن شماره تلفن در اندروید و نکات دیگر

بلاک کردن شماره مزاحم یا شماره ناشناس در گوشی‌هایی که سیستم عامل آنها اندروید است را می‌توانید از طریق تنظیمات زیر انجام دهید: ابتدا وارد برنامه تلفن خود شده و روی شماره مورد نظر چند ثانیه نگه دارید و بعد گزینه Block/report spam را انتخاب کنید، با انجام این مورد شماره مورد نظر را در بلاک لیست قرار می‌دهید. برای خارج کردن شماره مسدود شده از بلاک لیست و اسپم تنها نیاز است که مجدد روی آن شماره کلیک کرده و گزینه Unblock را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید شماره‌ای را بلاک کنید که نه در  لیست مخاطبین شما ذخیره شده و نه تا به حال با شما تماسی داشته، باید ابتدا در برنامه تلفن خود قسمت سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده؛ گزینه Setting و بعد گزینه Blocked number و در نهایت انتخاب گزینه Add a number ، شماره مورد نظر را وارد کنید.

مورد دیگری که می‌توان برای مسدود کردن شماره دریافتی انجام دهید؛ استفاده از تنظیمات Do not disturb یا مزاحم نشوید، است که از قسمت تنظیمات گزینه اعلانات/ گزینه Do not disturb را انتخاب کنید، پس از انتخاب این گزینه می‌توانید بر روی گزینه “تماس‌ها، پیام‌ها و مکالمات” گزینه تماس‌ها را انتخاب کنید و بعد از منوی باز شده یکی از گزینه‎‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وقتی مخاطبی را مسدود می‌کنیم چه میشود؟

زمانیکه شخصی را در Block List قرار می‌دهیم دیگر پیام و یا تماسی از آن شخص نخواهیم داشت. این مورد را در نظر بگیرید که مسدود کردن یک شماره باعث حذف شدن آن شماره از لیست مخاطبین شما نخواهد شد. برای اینکه دیگر این شماره را مشاهده نکنید باید آن را از دفترچه تلفن خود حذف کنید. در ادامه مقاله به بررسی جزئیات بیشتر مسدود کردن مخاطبین، خواهیم پرداخت. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کد مسدود کردن شماره تلفن مزاحم همراه اول چند است؟

اگر شماره‌ای مزاحم شما می‌شود و خطی که از آن استفاده می‌کنید، همراه اول است و تمایل دارید از طریق شبکه تلفن همراه خود پیگیری کنید، حتما باید شخص مالک سیم کارت با کارت ملی خود به مراجع قضایی مراجعه کند؛ اما اگر تمایل به مسدود کردن کل تماس‌های ورودی یا خروجی خود دارید؛ می‌توانید از طریق اپراتور شبکه تلفن همراه خود اقدام کنید، نام این سرویس ویژه محدودیت مکالمه است که از طریق شماره گیری کد *10*2423# می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، حتما جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعرفه این سرویس و توضیحات بیشتر، با مرکز تماس همراه اول تماس بگیرید.

نحوه مسدود کردن پیامک شماره مزاحم

برای بلاک کردن شماره تلفن مزاحم تنها نیاز است روی شماره تلفن مورد نظر کلیک کرده و بر روی گزینه بلاک کردن یا مسدود کردن، بزنید؛ در این صورت نه تنها از آن شماره دیگر تماسی نخواهید داشت بلکه دیگر پیامی از شماره مسدود شده برای شما ارسال نخواهد شد. توضیحات دقیق‌تر در ارتباط با تنظیمات آن، در قسمت مسدود کردن شماره مزاحم ارائه شده است.

اگر شماره ای را بلاک کنیم چه میشود؟

وقتی شماره‌ای را در بلاک لیست قرار می‌دهید از آن شماره دیگرتماس یا پیامکی دریافت نمی‌کنید؛ یعنی زمانیکه از آن شماره با شما تماس بگیرند به صورت خودکار رد می‌شود، البته که در بعضی از شبکه‌های تلفن همراه، تماس‌ها به صورت پست صوتی ارسال می‌شوند اما نوتیفیکیشنی بابت پست صوتی دریافت نمی‌کنید.

بلاک کردن شماره در سامسونگ

برای مسدود کردن شماره مزاحم علاوه بر روشی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شده است، می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی اقدام کنید، مراحل بلاک کردن شماره در گوشی‌های سامسونگ (به خصوص مدل‌های قدیمی‌تر) به ترتیب زیر است:

تنظیمات/ تماس/ ردتماس/ ردخودکار تماس و بعد انتخاب + و سپس وارد کردن شماره‌ای که می‌خواهید در بلاک لیست قرار گیرد.

چگونه یک شماره را در گوشی های آیفون بلاک کنیم؟

برای مسدود کردن شماره مزاحم یا یکی از مخاطبانتان می‌توانید از دو طریق زیر اقدام کنید:

  • در ارتباط با مورد اول نیاز هست؛ شماره‌ای که قصد بلاک کردن آن را دارید در قسمت مخاطبین شما ذخیره شده باشد و بعد وارد Settings شده/ گزینه Phone/ گزینه Blocked و سپس گزینه Add new را انتخاب کنید، در این قسمت باید مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ پس از آن مخاطب مورد نظر شما در لیست مسدود شدگان، قرار خواهد گرفت.
  • دسترسی مورد دوم از مورد اول بسیار راحت‌تر است؛ تنها نیاز است که وارد برنامه تلفن خود شده، قسمت تماس‌های اخیر و بعد شماره‌ای که می‌خواهید آن را مسدود کنید را پیدا کنید، در قسمت دایره‌ای شکل که مقابل شماره است و حاوی حرف”i”، کلیک کنید و سپس گزینه Block this caller را انتخاب کنید.

چگونه یک شماره را در گوشی ساده بلاک کنیم؟

برای قرار دادن یک شماره در بلاک لیست در گوشی‌های ساده می‌توانید وارد برنامه‌ی مخاطبین شده، شماره مورد نظر را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و پس از کلیک کردن بر روی آن شماره، گزینه Options را انتخاب کنید و سپس گزینه Add to blocklist را انتخاب کنید تا آن شماره در لیست مسدود شدگان شما قرار گیرد. البته که این احتمال وجود دارد که از طریق توضیحات بالا امکان قرار دادن شماره مزاحم در بلاک لیست دستگاه شما وجود نداشته باشد؛ اگر از طریق مراحل بالا اقدام کردید و نتوانستید شماره مورد نظر را مسدود کنید؛  برای پیگیری موارد مربوط به شماره‌ای که برای شما مزاحمت ایجاد کرده، می‌توانید به مراجع قانونی مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تنظیمات گوشی می‌توانید به مجله هماهنگ سر بزنید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *