پیدا کردن گوشی اندروید

راه هایی برای پیدا کردن گوشی اندروید گم شده و حذف آسان داده ها

امروزه با توجه به افزایش درصد سرقت کالاهای الکترونیک مانند: گوشی، تبلت و لپ تاپ نیاز است که برخی از تنظیمات را از قبل انجام دهیم تا اگر با چنین موقعیتی مواجه شدیم؛ بتوانیم به راحتی گوشی یا تبلت خود را ردیابی کنیم؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدا نیاز است که در قسمت تنظیمات/ گزینه امنیت و حریم شخصی/ گزینه دستگاهم را پیدا کن را فعال کنید؛ اگر منوی دستگاه شما انگلیسی است؛ تنظیمات اعلام شده به ترتیب زیر است:

Settings/ Security and Privacy/ Find my device

گرچه تنظیمات اعلام شده در تمامی دستگاه‌ها به صورت پیش فرض روشن است اما برای اطمینان خاطر بهتر است، حتما تنظیمات اعلام شده را چک کنید. زمانیکه در شرایطی قرار گرفتید که گوشی شما مفقود شد یا دزدیده شد، برای ردیابی گوشی گم شده در صورتیکه اینترنت و GPS روشن باشد می‌توانید وارد سایت https://smartthingsfind.samsung.com/login شوید.

در ابتدا باید سامسونگ اکانت دستگاهی که مفقود شده است را وارد کنید؛ اگر این اکانت در دستگاه‌های دیگری هم ست شده باشد، برای آنها یک کد ارسال می‌شود که باید پس از وارد کردن جیمیل خود آن کد تایید را وارد کنید؛ و سپس روی مدل گوشی موردنظر که در قسمت سمت چپ قابل مشاهده است، کلیک کنید تا بتوانید موقعیت فعلی دستگاه را بررسی کنید، از طریق مراحل اعلام شده به راحتی می‌توانید موقعیت فعلی دستگاه گم شده را پیدا کنید.

برای حذف داده‌های دستگاه پس از اینکه دستگاه شما به سرقت رفت یا مفقود شد، تنها نیاز است وارد سایت اعلام شده در پاراگراف بالا شوید و در پنجره باز شده قسمت راست؛ گزینه Erase data یا پاک کردن داده را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات خود را حذف کنید.

بعد از دزدیده شدن گوشی چه کنیم؟

مسلما زمانیکه از شخصی گوشی یا هر چیز دیگری دزدیده می‌شود، آن فرد فشار روانی بالایی را متحمل خواهد شد که شاید نتواند واکنش متناسب با آن موقعیت؛ برای پیگیری دستگاه گم شده خود، نشان دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس وارد سامانه همیاب 24 شوید و اعلام سرقت کنید و سپس از طریق مراجع قانونی اقدام به ثبت شکایت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با چگونگی اعلام سرقت از طریق همیاب 24 با ما همراه باشید.

کارایی همیاب 24 چیست و چگونه می توان گوشی سامسونگ را با شماره سریال ردیابی کرد؟

سامانه همیاب یک سامانه استعلام ردیابی گوشی و تبلت‌های سرقتی یا مفقودی در سراسر کشور است. زمانیکه گوشی شما به سرقت می‌رود؛ ابتدا بهتر است از طریق این سامانه بابت اعلام سرقت، اقدام کنید. برای ثبت سرقت باید اطلاعات شخصی که دستگاه به نام ایشان ریجستر یا فعالسازی شده است را وارد کنید؛ برای ثبت کالای سرقتی ابتدا باید وارد سایت https://hamyab24.ir/ شده و مشخصات فردی و مشخصات کالا مانند IMEI یا شماره سریال 1و 2 دستگاه (البته اگر دستگاه شما تک سیم کارته باشد مانند تبلت، نیازی به وارد کردن شناسه دوم نیست) را ثبت کنید. در مرحله‌ی بعدی می‌توانید سیم کارت خود را از طریق دفاتر پیشخوان؛ بسوزانید و بابت ثبت شکایت به مراجع قانونی، مراجعه کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد پس از ثبت سرقتی یا مفقودی کالا در سامانه همیاب، یک کد ردیابی به شما تخصیص داده می‌شود که به محض روشن شدن و پیداشدن مکان دستگاه مفقود شده؛ باید به دادگستری مراجعه کرده و سپس اقدام به دریافت دستگاه خود کنید.

چگونگی پیدا کردن گوشی گم شده که خاموش است

پیدا کردن گوشی‌ای که خاموش است به راحتی موارد قبلی که به آنها اشاره شده است، نیست؛ چرا که امکان پیدا کردن مکان دقیق دستگاهی که به سرقت رفته، ممکن است وجود نداشته باشد. زمانیکه دستگاه گم شده؛ خاموش باشد، شما فقط دسترسی به آخرین لوکیشنی خواهید داشت که دستگاه روشن بوده؛ در موارد این چنینی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریعتر بابت اعلام سرقتی یا مفقودی به مراجع قانونی مراجعه کنید.

 تنظیماتی که شما می‌توانید قبل از سرقت انجام دهید بابت چنین مواردی؛ فعال کردن گزینه ارسال آخرین موقعیت مکانی است، برای فعال کردن این گزینه وارد تنظیمات  یا settings شده/ گزینه امنیت و حریم شخصی یا /Security and Privacy گزینه دستگاهم را پیدا کن یا find my device، گزینه ارسال آخرین موقعیت مکانی  یا  send last location  را روشن کنید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *