اندروید 14

کدام گوشی ها به اندروید 14 آپدیت می شوند؟

بسیاری از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند سه  بروزرسانی برای دستگاه‌های خود ارسال می‌کنند؛ در این مقاله به بررسی ویژگی‌های اندروید 14 و زمان انتشار آخرین آپدیت و همچنین اینکه چه گوشی‌هایی به این نسخه به روز می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

همه چیز درباره اندروید14

در این بخش درباره‌ی ویژگی‌های جدیدی که در اندروید 14 منتشر شده؛ از بخش مربوط به حریم خصوصی تا دسترسی و دیگر موارد، می‌پردازیم. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که فونت‌ها بزگتر می‌شوند، اعلان‌ها چشمک می‌زنند، موارد مربوط به تغییر زبان و یا ست کردن زبان بهبود پیدا می‌کند، باید با برنامه‌های فوق قدیمی خداحافظی کنید، دکمه  ok را می‌توانید اختیاری حذف کنید، حریم خصوصی پین پیشرفته حفظ می‌شود، داده‌ها به روز می‌شوند و می‌توانید آنها را به اشتراک بگذارید، صفحه قفل را می‌توانید سفارشی کنید برای مثال: فونت‌ها، ویجت‌ها، رنگ‌ها و قالب‌ها را در صفحه قفل اندروید 14 خود سفارشی کنید، نوار جست‌وجو در اندروید 14 به صورت شناور است و در نهایت باید اعلام کرد در این نسخه از هر گوشی هوشمند به عنوان یک وب کم می‌توانید استفاده کنید.

اندروید 14 برای گوشی های سامسونگ چه زمانی منتشر می شوند؟

در 4 اکتبر 2023، گوگل نسخه پایدار اندروید 14 را منتشر کرد. در حال حاضر این نسخه برای گوشی‌های سامسونگ S23 Ultra، S23+ و S23 عرضه شده است و اعلام شده تا پایان سال جاری مابقی گوشی‌های سامسونگ که واجد شرایط هستند؛ آن را دریافت می‌کنند. برای اطلاع از زمان به روز رسانی دیگر دستگاه‌های سامسونگ باید وارد قسمت تنظیمات شده/ گزینه به روز رسانی یا به روز آوری برنامه‌ها؛ چک کنید اگر نسخه جدید ارسال شده باشد می‌توانید پس از متصل شدن دستگاه به wifi  آن نسخه را دانلود کنید.

زمان انتشار و دانلود اندروید 14 برای گوشی A54

در ارتباط با زمان انتشار اندروید 14 برای گوشی A54 همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره شد؛ در حال حاضر زمان دقیقی اعلام نشده است اما نسخه بتا عرضه شده و برای دانلود نسخه اصلی اندروید احتمالا باید تا پایان امسال منتظر بمانید؛ پس از انتشار نسخه اصلی Android 14 می‌توانید از قسمت تنظیمات دستگاه را به آخرین نسخه به روز کنید.

زمان انتشار اندروید 14 برای گوشی های شیائومی

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شده است که زمان دقیقی بابت عرضه اندروید 14 اعلام نشده؛ می‌توان گفت که در حال حاضر هیچ یک از گوشی‌های شیائومی نسخه اصلی آن را دریافت نکرده‌اند اما برای گوشی‌هایXiaomi Mi 11/ Xiaomi 13  /  Xiaomi 13 Pro و  Xiaomi 12T نسخه بتا عرضه شده است.

مقایسه ویژگی های اندروید 13 و اندروید 14

  • اندروید مدتی هست که توانایی استفاده از برنامه‌ها را به صورت تقسیم صفحه دارد و اکنون با اندروید 14 گوگل یک قدم جلوتر می‌رود؛ هنگامی که از 2 برنامه در کنار هم در حالت تقسیم صفحه استفاده می‌کنید این ویژگی به شما امکان می‌دهد هر دو برنامه را با هم ببندید یا کوچک کنید.
  • Android 14 یک ویژگی دسترسی مفید به نام “اعلان چشمک زن” را همراه دارد. این ویژگی می‌تواند زمانی که دستگاه شما اعلانی دریافت می‌کند، شما رو از طریق این فلاش‌ها از اعلان‌های دریافتی مطلع ‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید وارد قسمت تنظیمات/ گزینه‌ی صفحه نمایش/ فلاش اعلان‌ها/ فلاش دوربین یا فلش صفحه را فعال کنید.
  • در اندروید‌های قبلی شما پس از وارد کردن پین باید کلمه‌ی Enter را فشار می‌دادید اما در این نسخه پس از وارد کردن پین 6 رقمی دستگاه به صورت خودکار باز می‌شود.
  • سال ساخت گوشی در اندروید 14 از طریق تنظیمات/ قسمت درباره تلفن قابل مشاهده است؛ این ویژگی برای زمانی که قصد خرید گوشی دست دوم دارید می‌تواند کارآمد باشد.
  • در اندروید 14 می‌توانید صدای اعلان‌ها و زنگ‌ها را از هم جدا کنید؛ یعنی می‌توانید صدای زنگ خوردن گوشی را در حالت بی صدا قرار دهید، اما زمانی که اعلانی دریافت کردید صدای آن تحت تاثیر قرار نگیرد و بی‌صدا نشود.
  • در نسخه جدید اندروید می‌توانید مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش را از زمان آخرین شارژ در قسمت تنظیمات باتری بررسی کنید؛ این موضوع به شما کمک می‌کند تا عمر باتری گوشی خود را به روش بهتر ارزیابی کنید.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر از تنظیمات گوشی با هماهنگ مگ همراه باشید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *