تفاوت گارانتی ، وارانتی و خدمات پس از فروش

تفاوت گارانتی و وارانتی اخلاق حرفه ای با خدمات پس از فروش در چیست؟

زمانیکه حرف از خرید کالاهای الکترونیک مانند گوشی و تبلت به میان می‌آید لازم است اطلاعات کافی درباره‌ی تفاوت و کاربرد اصطلاحات مهم مانند گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش را داشته باشید تا اگر محصول موردنظر دچار مشکل شد؛ بتوانید از خدمات شرکت گارانتی کننده یا وارد کننده آن دستگاه استفاده کنید. برای تفاوت گارانتی و وارانتی باید اعلام کرد:

  • گارانتی از وارانتی غیر رسمی‌تر است.
  • گارانتی رایگان است اما وارانتی معمولا با هزینه قابل شارژ است.
  • گارانتی می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی نیز باشد اما وارانتی یک تضمین کتبی است که به راحتی اثبات می‌شود.
  • وارانتی فقط محصول را پوشش می‌دهد؛ در حالیکه گارانتی شامل محصول، خدمات و ضمانت مصرف کننده است.
  • بر اساس وارانتی، اگر محصول با مشخصات کیفی مطابقت نداشته باشد می‌توان آن را طبق شرایط اعلام شده (در ضمانت نامه کتبی) تعمیر، تعویض و یا باز پرداخت کرد.

خدمات پس از فروش نیز به خدماتی گفته می‌شود که سیاست آن بر اساس جلب رضایت مشتری و حفظ مشتری پس از خرید محصول توسط کاربران، بنا شده است که به طور کلی موجب ارتقای رضایت مشتری از تجربه خرید آن محصول می‌شود.

 تضمین کیفیت کالا از طریق گارانتی و وارانتی و معنی آن

تضمین کیفیت کالا از طریق گارانتی و همچنین وارانتی این ضمانت را به کاربران شما می‌دهد که محصول شما به آنها آسیب نمی‌زند و اگر مشکلی پیش آمد، آن محصول را تعمیر یا تعویض می‌کنید؛ همین موضوع باعث اعتماد بیشتر کاربران به شما و افزایش میزان درصد فروش شما خواهد شد.

وارانتی کالا چیست و شامل چه مصادیقی می‌شود؟

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شده است؛ وارانتی در واقع ضمانت نامه یا تعهدی است که کمپانی واردکننده یا گارانتی کننده به کاربران یا مشتریان خود مبنی بر اینکه مشخصات فنی دستگاه صحت دارند و از کیفیت بالایی برخوردارند، می‌دهد تا اگر در بازه زمانی وارانتی مشکلی برای محصول به وجود آمد طی دوره وارانتی هزینه تعمیرات و تعویض محصول یا قطعات برعهده شرکت مسئول باشد. در ایران مفهوم وارانتی در میان مردم به عنوان ضمانت بی قید و شرط شناخته می‌شود که البته هر یک از شرکت‌های واردکننده و گارانتی کننده شرایط متفاوتی برای تضمین کالای خود دارند. همین طور باید اعلام کرد که گروه هماهنگ جزء یکی از نام آشناترین و معتبرترین شرکت‌های گارانتی کننده است که چنانچه در طی مدت گارانتی که 18 ماه است دستگاه دچار مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری کارخانه‌ای شده باشد می‌توانید با شماره 02162859 تماس حاصل نمایید تا توضیحات بیشتر در ارتباط با نحوه‌ی پذیرش دستگاه اعلام شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید شرایط ابطال گارانتی را مطالعه نمایید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *