تعمیر هارد گوشی سامسونگ

تعمیر هارد گوشی سامسونگ

هارد گوشی اصطلاحی است که به غلط در میان عامه مردم رایج شده است؛ در حالیکه هارد در گوشی در اصل همان حافظه داخلی است که تفاوت چشمگیری با هارد دیوایس‌های دیگری مثل: کامپیوتر و لپ تاپ دارد. در ارتباط با گوشی و تبلت باید در نظر داشت که سه نوع حافظه وجود دارد؛ حافظه داخلی، رم و حافظه جانبی. حافظه داخلی در واقع محل ذخیره سازی اطلاعات است و رم RAM قطعه‌ای است که اطلاعات گوشی موبایل را برای مدت طولانی نگه نمی‌دارد و در واقع اطلاعات کارت حافظه پیش از اینکه به CPU ارسال شود ابتدا باید وارد رم شود.

با توجه به توضیحات بالا باید اعلام کرد که اگر هارد یا حافظه داخلی دستگاه دچار مشکل شده باشد؛ احتمال اینکه اطلاعات بازیابی شوند، بسیار کم است که البته بسته به نوع مشکل می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال: اگر هارد گوشی سوخته باشد، می‌توان گفت که احتمال بازیابی اطلاعات آن نزدیک به صفر است . برای تعمیر دستگاه در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی توصیه ما به شما مراجعه به شرکت گارانتی کننده دستگاه‌تان است.

چه مشکلاتی ممکن است بعد از تعویض هارد گوشی به وجود آید؟

از جمله مشکلات رایجی که ممکن است بعد از تعویض هارد گوشی با آن مواجه شوید از دست دادن اطلاعات دستگاه است که اگر از قبل؛ از اطلاعات بک آپ گرفته باشید می‌توانید اقدام به بازیابی آن کنید، از دیگر مشکلات تعویض هارد می‌توان به عدم سازگاری هارد جدید با گوشی شما و بروز مشکلات سخت افزاری دیگر قطعات مانند باتری گوشی و … اشاره کرد.

اگر هارد گوشی بسوزد اطلاعات گوشی پاک میشود؟

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی به این موضوع اشاره شده است می‌توان گفت احتمال از بین رفتن اطلاعات پس از به مشکل خوردن هارد گوشی بیشتر است، البته باید در نظر داشت اگر مشکل هارد به صورتی باشد که امکان تعمیر داشته باشد می‌توان اطلاعات ذخیره شده را بازیابی کرد؛ که البته این مورد هم بستگی به سطح مشکلات به وجود آمده دارد.

علائم سوختن هارد گوشی

به مشکل خوردن یا سوختن هارد گوشی می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد که وقتی هارد یا حافظه داخلی دستگاه دچار آسیب می‌شود امکان دارد دستگاه مدام به صورت خودکار ری استارت شود، یا زمانیکه گوشی خاموش می‌شود و می‌خواهید آن را روشن کنید روی لوگو می‌ماند و بالا نمی‌آید، هنگ کردن دائم دستگاه هنگام استفاده از برنامه‌ها و کار با گوشی و زمانیکه پیام Internal Storage Damaged را مشاهده کردید امکان این وجود دارد که هارد دستگاه شما دچار مشکل شده باشد حتما در صورت بروز هر یک از مشکلات بالا به یکی از نمایندگان رسمی تعمیر گوشی مراجعه کنید. گروه هماهنگ از جمله معتبرترین شرکت‌های گارانتی کننده است که خدمات و تعمیرات گوشی در خصوص گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهد.

هزینه تعمیر و تعویض هارد گوشی سامسونگ

برای برآورد هزینه تعمیر هارد گوشی نمی‌توان هزینه دقیقی را در نظر داشت چرا که بسته به سطح مشکل به وجود آمده، هزینه آن می‌تواند متفاوت باشد؛ به همین خاطر برای برآورد کردن هزینه تعمیرات بهتر است به یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات گوشی مراجعه نمایید.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *