گوشی میان رده بخریم یا پرچم‌دار؟

گوشی میان رده بخریم یا پرچمدار؟

یک گوشی هوشمند امروزه به بخشی از نیازهای اساسی ما برای زندگی تبدیل شده است. چندین سال پیش کاربران از گوشی تنها برای برقراری تماس، ارسال پیامک و مواردی از این دست استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر این محصول جذاب دنیای تکنولوژی به یک وسیله‌ای برای گردهم آوردن مردم از جای جای مختلف دنیا تبدیل شده است که به عنوان مثال در این جامعه کاربران می‌توانند فارغ از جغرافیای محل زندگی‌شان با هم در یک بازی آنلاین مشارکت کنند. با این وجود، تنوع گوشی‌های هوشمند می‌تواند یک چالش جدی برای بسیاری از افراد باشد. برای کاربرانی که قیمت گوشی در کنار کیفیت بالا می‌تواند مسئله بسیار مهمی در انتخاب گوشی مورد نظر باشد، می‌توان گفت دو نوع انتخاب وجود دارد؛ پرچم‌دار یا میان‌رده؟

دستگاه‌های بالارده یا پرچم‌دار شامل گوشی‌های هوشمندی هستند که جدیدترین و در عین حال بهترین ویژگی‌های ممکن یک موبایل هوشمند را دارا هستند. گوشی‌های میان‌رده که به عنوان قاتل پرچمدار نیز شناخته می‌شوند از ویژگی‌های معقول و قیمت مناسبی برخوردارند که در واقع می‌توان گفت، هدف از تولید گوشی‌های میان‌رده متعادل کردن عملکرد گوشی در کنار مقرون به صرفه بودن آن است.

مزایای گوشی‌های پرچمدار و میان رده

از جمله مزایای اصلی گوشی‌های پرچم‌دار می‌توان به طراحی و کیفیت ساخت آنها اشاره کرد. این مدل دستگاه‌ها عموما جنس بدنه آنها فلزی و براق است و از مواد درجه یک مانند شیشه برای ساخت آنها استفاده می‌شود. همچنین گوشی‌های پرچمدار دارای صفحه نمایش بزرگتر، وضوح دوربین بیشتر و پردازنده‌های بهتری هستند. علاوه بر این موارد، عموما گوشی‌های پرچم‌دار از تکنولوژی‌های جدیدتری برخوردار هستند. به طور مثال، حسگر اثر انگشت برای اولین بار در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده شد و چند سال بعد شاهد حضور این تکنولوژی در گوشی‌های میان‌رده بودیم.از طرف دیگر گوشی‌های میان‌رده از ویژگی‌های خوبی نسبت به قیمت‌شان برخوردار هستند، گرچه ممکن است جدیدترین و بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری را نداشته باشند اما به اندازه کافی برای مصرف روزانه کاربران خوب هستند. گوشی‌های میان‌رده از کیفیت مطلوب دوربین، باتری‌های بادوام و پردازنده‌های کاربردی بهره می‌برند، اگرچه ممکن است برای ساخت و طراحی آنها به مانند گوشی‌های پرچمدار از مواد با کیفیت بالا استفاده نشود اما در اغلب موارد دارای عمر طولانی هستند. به طور کلی اگر بخواهیم گوشی‌های میان‌رده را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که گوشی‌هایی هستند که حاوی تکنولوژی یک یا دو نسل قبل گوشی‌های پرچم‌دارند.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های پرچمدار

گوشی‌های پرچم‌دار همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شده است با توجه به برخورداری از بهترین ویژگی‌ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر گوشی‌ها برخوردارند. گوشی‌های بالارده از بهترین و سریع‌ترین پردازنده، جدیدترین فناوری گوشی‌های هوشمند، بالاترین حافظه داخلی و رم و همینطور بهترین ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برخوردارند. جهت معرفی جدیدترین و بهترین گوشی‌های پرچمدار با هماهنگ مگ همراه باشید.

شیائومی 14 اولترا

گوشی شیائومی 14 اولترا در تاریخ 3 اسفند 1402 معرفی شد. این گوشی با برخورداری از پردازنده اسنپ دراگون 8  نسل 3، صفحه نمایش امولد با ریفرش ریت 120 هرتز، جنس شیلد و قاب پشت از شیشه، جنس فریم از تیتانیوم، رم 12 و 16، دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، باتری 5000 میلی آمپر ساعت و با هزینه حدودی 1.500 یورو جزء بهترین و گران‌ترین  گوشی‌های پرچمدار شناخته می‌شود.

 آیفون 15 پرومکس

از دیگر بهترین گوشی‌های پرچمدار، می‌توان به گوشی آیفون 15 پرومکس اشاره کرد که دارای ویژگی‌های زیر است:

  • تاریخ عرضه: 31 شهریور 1402
  • پردازنده: A17 بایونیک
  • صفحه نمایش: Super Retina XDR OLED / ریفرش ریت 120 هرتز
  • جنس بدنه: قاب جلویی و قاب عقبی از جنس شیشه و فریم از جنس تیتانیوم
  • رم: 8
  • دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 4441 میلی آمپر ساعت
  • قیمت حدودی: 1.280 یورو

سامسونگ اس 24 اولترا

سامسونگ با معرفی سری S24 دنیای جدیدی از هوش مصنوعی را به کاربران خود نشان داد. این سری از گوشی‌های بینظیر سامسونگ با طراحی مشابه مدل‌های قبلی خود از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز برخوارد هستند. در صورتیکه تمایل به مطالعه بیشتر در رابطه با سری S24 سامسونگ داشته باشید، می‌توانید مقاله “نگاهی به ویژگی‌های گوشی‌های سری S24 سامسونگ” مطالعه نمایید.

مشخصات اصلی گوشی S24 اولترا:

  • تاریخ عرضه: 27 دی 1402
  • پردازنده: اسنپ دراگون 8 نسل 3
  • صفحه نمایش: داینامیک امولد/ ریفرش ریت 120 هرتز
  • جنس بدنه: قاب جلویی و قاب عقبی از جنس شیشه و فریم از جنس تیتانیوم
  • رم: 12
  • دوربین اصلی: 200 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • قیمت حدودی: 1.220 یورو

معرفی و بررسی گوشی‌های میان رده

گوشی‌های میان‌رده با توجه به اینکه طرفداران بسیاری دارد، دست کاربران را در انتخاب گوشی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب بسیار بازتر می‌کند، چرا که تعداد زیادی از برندهای معتبر که فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند هستند به فکر تولید گوشی برای این دست از کاربران خود افتاده‌اند. در این قسمت به بررسی مشخصات اصلی برخی از گوشی‌های میان‌رده از برندهای شیائومی، سامسونگ و ریلمی می‌پردازیم.

مدل گوشی

سال عرضه

پردازنده

صفحه نمایش

رم

دوربین

ظرفیت باتری

قیمت حدودی

سامسونگ گلکسی A54

 

24 اسفند 2023

اگزینوس 1380

سوپر امولد 120 هرتز

4 / 8

اصلی: 50 مگاپیکسل

سلفی: 32 مگاپیکسل

5000 میلی آمپر ساعت

303 یورو

شیائومی ردمی نوت 13

14 دی 1402

مدیاتک دیمنسیتی 6080

امولد 120 هرتز

6/ 8/ 12

اصلی: 108 مگاپیکسل

سلفی: 16 مگاپیکسل

5000 میلی آمپر ساعت

227 یورو

ریلمی نوت 50

3 بهمن 1402

یونیسک تایگر T612

آی پی اس ال سی دی 90 هرتز 

4

اصلی: 13 مگاپیکسل

سلفی:5 مگاپیکسل

5000 میلی آمپر ساعت

133 یورو

 

 

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *