نگاهی به جذاب‌ترین موبایل‌ها و گجت‌های منتشر شده در نمایشگاه MWC 2024

نگاهی به جذابترین گوشی‌های MWC

طبق روند هر سال، کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) چندی پیش در بارسلونای اسپانیا برگزار شد و ما شاهد حضور بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تلفن‌های همراه در این نمایشگاه بودیم. با توجه به داغ شدن بحث هوش مصنوعی، یکی از اصلی‌ترین نکاتی که شرکت‌ها در نمایشگاه امسال رو آن تمرکز داشتند، این مقوله بود. در طول نمایشگاه بسیاری از شرکت‌ها از گوشی‌ها و گجت‌های جدید خود رونمایی کردند. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به جذاب‌ترین و جالب‌ترین گجت‌هایی که در این نمایشگاه معرفی شدند.

گوشی منعطف موتورولا

گوشی منعطف موتورولا

صفخه نمایش‌های تاشو چند سالیست که راه خود را به زندگی کاربران موبایل باز کرده‌اند. اما موتورولا در نمایشگاه امسال، با نمایش یک مدل مفهمومی، دید تازه‌ای از صفحه نمایش منعطف را به کاربران ارائه کرد. گوشی مفهمومی موتورولا که در نمایشگاه امسال به نمایش در آمد، کاملا قابلیت خم شدن دارد. حتی موتورولا برای این محصول مفهومی، وسیله جانبی‌ای را در نظر گرفته است که از طریق آن می‌توانید گوشی را به مانند یک ساعت مچی روی دست خود ببندید.

با اینکه این محصول، یک محصول مفهومی است و مشخص نیست که آیا هرگز به تولید انبوه برسد یا خیر، اما این مدل مفهومی نشان می‌دهد که چقدر تکنولوژی صفحات نمایش منعطف پیشرفت کرده است.

 

لپ‌تاپ شفاف لنوو

لپ‌تاپ شفاف لنوو

یکی دیگر از محصولات بسیار جذابی که در نمایشگاه امسال به نمایش در آمد، باز هم یک محصول مفهومی بود. این لپ‌تاپ که توسط لنوو ساخته شده است، دارای صغحه نمایشی شفاف است. در نمایشگاه CES امسال دیدیم که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی از تلویزیون‌های شفاف خود رونمایی کردند و در نمایشگاه MWC امسال لنوو این ایده را به لپ‌تاپ‌ها آورده است.

هنوز کاربرد این مدل لپ‌تاپ زیاد مشخص نیست و همچنین در دنیایی که دیگر دیدن پنل‌های 4K در لپ‌تاپ‌ها به اتفاقی عادی تبدیل شده است، این محصول دارای پنلی با رزولوشن 720p است. با این حال دیدن چنین تکنولوژی جذابی حتی به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه امسال سیار جذاب بود.

 

آینده نوکیا و شرکت HMD

آینده نوکیا و شرکت HMD

چند سالی است که گوشی‌های با برند نوکیا، توسط شرکت HMD تولید می‌شوند. در نمایشگاه امسال، این شرکت فنلاندی اعلام کرد که ضمن ادامه دادن به تولید گوشی‌های نوکیا، با برند خود نیز تعدادی گوشی تولید خواهد کرد. HMD در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که قصد دارد گوشی‌هایی را روانه بازار کند که بتوانند از لوازم جانبی ماژولار استفاده کنند. همچنین این شرکت فنلاندی اضافه کرد که برنامه‌ای دارد تا تولید این وسایل جانبی توسط شرکت‌های متفرقه و افراد عادی را به کاری بسیار ساده تبدیل کنند تا همه بتوانند بر اساس نیاز خود، وسیله جانبی برای گوشی‌های HMD تولید کنند.

در ادامه این کنفرانس خبری، از همکاری HMD با برند اسباب‌بازی Mattel (سازنده عروسک بسیار محبوب و معروف باربی) رونمایی شد و اعلام شد که در آینده‌ای نزدیک، یک گوشی تاشو با طرح باربی توسط این شرکت تولید خواهد شد و به بازار عرضه می‌شود.

 

گوشی هوشمند بدون نرم‌افزار

 

استارتاپی با نام brain.ai در نمایشگاه امسال مفهوم خیلی جالبی را معرفی کرد. این استارتاپ ایده «گوشی هوشمند بدون نرم‌افزار» را در نظر دارد. این «نرم‌افزار» در حقیقت یک صفحه خالی است که بر طبق درخواستی که کاربر از آن دارد (چه به صورت متنی و چه به صورت صوتی) در لحظه رابط کاربری‌ای را تولید می‌کند که نیاز کاربر را رفع می‌کند. به طور مثال، کاربر می‌تواند از این رابط درخواست این را بکند که کفش قرمزی را توسط هوش مصنوعی برای وی بسازد. سپس کاربر می‌تواند از این رابط درخواست کند که در سطح اینترنت کفش‌های مشابه این محصول را جستجو کند. به طور کلی ایده‌ای که این شرکت در نظر دارد، بسیار ایده عجیب و جذابی است اما باید ببینیم که در آینده موفق خواهد شد ایده «گوشی هوشمند بدون نرم‌افزار» را به یک استاندارد تبدیل کند یا خیر. در حال حاضر این شرکت اپلیکیشنی را برای گوشی‌های آیفون منتشر کرده است که کاربران می‌توانند نحوه کار این رابط را ببینند.

شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی یکی از اصلی‌ترین شرکت کنندگان هر سال MWC است. این غول چینی امسال هم با دست پر به نمایشگاه آمده بود. شیائومی ۱۴ اولترا، جدیدترین گوشی این شرکت است که در جریان MWC 2024معرفی شد. تمرکز ویژه شیائومی روی دوربین و طراحی گوشی، این محصول را به یک گوشی هوشمند بسیار جذاب تبدیل کرده. شیائومی ۱۴ اولترا تمرکز ویژه‌ای روی دوربین دارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند حسگر بسیار بزرگ یک اینچی دارد و فاصله کانونی آن متغیر است که می‌تواند از f/1.63 تا f/4.0 تغییر کند. شیائومی ۱۴ اولترا با برچسب قیمتی ۱۵۰۰ یورویی به بازار عرضه شده است.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *