کدام گوشی‌های سامسونگ در بروز رسانی ماه مارچ به AI مجهز می‌شوند؟

کدام گوشی‌های سامسونگ در بروز رسانی ماه مارچ به AI مجهز می‌شوند؟

عصر هوش مصنوعی موبایل فرا رسیده است و کاربران بسیاری در حال حاضر سوار بر امواج جدیدترین نوآوری‌ها هستند. برای تقویت مکالمه، سامسونگ بروزرسانی‌های قابل توجهی را در برنامه Try Galaxy انجام داده است تا ترجمه زنده، دستیار چت، دستیار نوت، دستیار عکس و “گردش کن، سرچش کن” با Google را ارائه دهد. در دسترس بودن ویژگی‌های Galaxy AI در دستگاه‌های گلکسی بیشتری از طریق بروزرسانی جدید One UI 6.1 در دسترس قرار خواهد گرفت. این بروزرسانی برای گوشی‌های Galaxy S23، S23 FE، Z Fold5، Z Flip5  و Tab S9 منتشر خواهد شد و از اواخر ماه مارچ (حدودا تا اواسط فروردین ماه) در دسترس قرار خواهد گرفت.

 در ژانویه سال جاری (تقریبا اواسط دی ماه تا اویل بهمن)، عصر جدیدی از هوش مصنوعی موبایل با سری گلکسی اس 24 سامسونگ که هوش مصنوعی گلکسی را در خود جای داده بود، وارد بازار شد. می‌توان گفت که ماموریت جهانی شرکت سامسونگ دسترسی بیشتر به هوش مصنوعی است و به همین دلیل اعلام کرده است که ویژگی‌های Galaxy AI  در طیف وسیعی از دستگاه‌های تلفن همراه سامسونگ در سال 2024 در دسترس کاربران این شرکت به‎نام قرار خواهد گرفت.

در ادامه مروری بر ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خواهیم داشت.

ارتباطی که از موانع عبور می کند

  تعداد بیشتری از کاربران گلکسی اکنون می‌توانند از ویژگی‌های تقویت‌کننده ارتباطات Galaxy AI موجود در مدل‌های پشتیبانی شده با هوش مصنوعی استفاده کنند. این ویژگی ها شامل توانایی تنظیم آهنگ پیام و ترجمه پیام‌ها به 13 زبان مختلف با استفاده ازChat Assist است؛ لحن هر پیام متنی را برای مناسبت‎های مختلف، از حرفه‌ای گرفته تا معمولی را می‌توانید از طریق این قابلیت اصلاح کنید. هوش مصنوعی تعبیه شده در صفحه‌کلید سامسونگ همچنین می‌تواند پیام‌ها را در لحظه به 13 زبان ترجمه کند تا کاربران بتوانند در میان موانع فرهنگی و زبانی ارتباط بهتری برقرار کنند.

 کاربران گلکسی می‌توانند از طریق Live Translate که ترجمه صوتی و متنی برای تماس‌های تلفنی را ارائه می‌کند، قدرت تعاملات بی‌درنگ را تجربه کنند. با استفاده از قابلیت ترجمه تماس دوطرفه و بلادرنگ که در برنامه اصلی تعبیه شده است، با ترجمه صوتی و متنی تماس‌های تلفنی که به 13 زبان پشتیبانی می‌شود، این امکان را برای شما به‌وجود می‌آورد که بدون موانع زبانی ارتباط برقرار کنید.

بهره‌وری بی‌نظیر

 ادغام گسترده‌تر Galaxy AI در سراسر اکوسیستم Galaxy، تجربه کاربری بی‌نظیر را در کارهای روزمره در مدل‌های پشتیبانی‌شده با هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌کند و سطوح جدیدی از کارایی را به ارمغان می‌آورد. عملکردهای جستجو از طریق Circle to Search با Google در این بروزرسانی بهبود می‌یابد، که نتایج جستجوی بصری را با حرکت دایره‌ای سریع ایجاد می‌کند. ویژگی‌های سازمانی تقویت‌کننده زندگی مانند Note Assist به کاربران اجازه می‌دهد، خلاصه‌سازی کنند و یادداشت‌های خود را ترجمه کنند. برای مرور آسان، پاراگراف‌هایی که برایتان حائز اهمیت است را هایلایت کنید. این ویژگی امکان قالب بندی خودکار، بررسی املا و ترجمه را نیز فراهم می‌کند. در حالی‌که Browsing Assist به افراد این امکان را می‌دهد با تولید خلاصه‌های جامع از مقالات خبری، سریع‌تر بروز شوند. Transcript Assist نیز همچنین می تواند به راحتی موارد ضبط شده جلسه را رونویسی کند و خلاصه و ترجمه آنها را در اختیار شما قرار دهد.

خلاقیت توقف ناپذیر؛ فرصتی برای خلق آثار هنری

با  Galaxy AI، سامسونگ نقش خود را در حمایت از پتانسیل خلاقانه افراد دوچندان می‌کند. آخرین بروزرسانی Galaxy مجموعه‌ای از ابزارهای Galaxy AI را ارائه می‌کند که آزادی خلاقانه را حتی پس از گرفتن عکس تشویق می‌کند. علاوه‌بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، می‌توان گفت که ابزارهای دوربین سری گلکسی اس 24 نیز در بروزرسانی اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. کاربران می‌توانند یاد بگیرند که چگونه با استفاده از Nightography Zoom در شب از راه دور عکس‌های واضح و روشن بگیرند، با قابلیت Super Steady ویدیوهای ثابتی از سوژه‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند، ضبط کنند و پرتره‌ها و سلفی‌های چشمگیر در حالت پرتره نیز ثبت کنند. از طریق  Generative Edit نیز دستگاه‌های پشتیبانی‌شده از هوش مصنوعی می‌توانند به راحتی اندازه، مکان یا تنظیم (مجدد) اشیاء در عکس‌ها را تغییر دهند تا یک عکس عالی را خلق کنند. کاربران همچنین می‌توانند هر عکسی را سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه ویرایش کنند.

خلاقیت و شخصی‌سازی در این سری بروزرسانی به همین جا ختم نمی‌شود. سفارشی‌سازی دستگاه‌های گلکسی از طریق تصاویر پس‌زمینه تولید شده با هوش مصنوعی حتی ساده‌تر از قبل شده است و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده از هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا خلاقیت کاربران را زنده کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Galaxy AI میتوانید سایت Samsung.com دیدن کنید.

سایر موارد

  • برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی سری Galaxy S24 ممکن است در مدل‌های نسل قبلی در دسترس نباشند.
  • ویژگی ترجمه در Chat Assist ممکن است نیاز به ورود به حساب کاربری سامسونگ داشته باشد. برخی از برنامه‌های چت ممکن است از این ویژگی پشتیبانی نکنند یا ممکن است برخی از زبان‌ها به دانلود نیاز داشته باشند و همچنین در دسترس بودن خدمات امکان دارد بسته به زبان متفاوت باشد.
  • ترجمه زنده یا Live Translate به اتصال شبکه و ورود به حساب کاربری سامسونگ نیاز دارد. ترجمه زنده فقط در برنامه از پیش نصب شده تلفن سامسونگ در دسترس است.
  • تماس‌ها باید با استفاده از برنامه پیشفرض سامسونگ که مربوط به شماره‌گیری است، انجام شوند.
  • ویرایش با Generative Edit منجر به تغییر اندازه عکس تا 12 مگاپیکسل می‌شود. پس از ذخیره، یک واترمارک قابل مشاهده روی خروجی تصویر قرار می‌گیرد تا نشان دهد که تصویرتوسط هوش مصنوعی تولید شده است.
  • Edit Suggestion با فرمت‌های JPG، PNG، GIF و MP4 سازگار است. نتایج ویرایش و کیفیت ممکن است بسته به شرایط عکاسی یا فیلمبرداری متفاوت باشد.

* شایان ذکر است که برخی از عملکردها ممکن است با برنامه‌های خاصی سازگار نباشند و در دسترس بودن این سرویس بسته به کشور و زبان متفاوت است. همچنین در نظر بگیرید که زمان بروزرسانی ممکن است بسته به مدل گوشی‌های سامسونگ متفاوت باشد.

در پایان

ویژگی‌های Galaxy AI حداقل تا پایان سال 2025 در دستگاه‌های Samsung Galaxy پشتیبانی می‌شوند (در دسترس بودن ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه شده ممکن است، تغییر کند).

زبان‌های پشتیبانی‌شده در این بروزرسانی عبارتند از چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، لهستانی، پرتغالی، اسپانیایی، تایلندی و ویتنامی.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *