نگاهی به ویژگی‌های گوشی A55 سامسونگ

نگاهی به ویژگی‌های گوشی A55 سامسونگ

گوشی‌ها ی میان‌رده در طول سال‌ها بهتر شده‌اند. شما می‌توانید گوشی‌هایی با دوربین‌های باورنکردنی و عملکرد عالی را با کمتر از 500 دلار تهیه کنید. چندین رقیب برای بهترین گوشی مقرون به صرفه وجود دارد و Samsung Galaxy A54 از بقیه متمایزتر است. A54 که در مارس 2023 عرضه شد، دارای طراحی ممتاز، صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED و عمر باتری تمام روز است. جای تعجب نیست که غول گوشی‌های هوشمند کره‌ای به موفقیت‌های خود دست نکشید و سرانجام گلکسی A55 را در اسفند  1402 به عنوان دستگاهی با تمام ارتقاء سالانه که انتظار دارید، معرفی کرد.

طراحی و مشخصات سخت افزاری

گلکسی A54 با تقریباً هیچ تغییری در طراحی نسبت به نسل قبلی خود در سال 2023 معرفی شد. خوشبختانه، این مورد در مورد گلکسی A55 صادق نیست. مانند سری گلکسی اس 24، سامسونگ از قاب تخت شبیه آیفون و لبه‌های گرد برای میان رده‌های امسال استفاده کرده است. طراحی پشتی مطابق با بقیه سری گلکسی به نظر می‌رسد و سه حلقه دوربین از بدنه بیرون زده است. بعید است که این تغییر طراحی بر رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گلکسی A55 تأثیر بگذارد و باید با گواهی IP67 مشابه نسخه قبلی خود عرضه شود.

مشخصات فنی

پردازنده

اگزینوس 1480

صفحه نمایش

امولد

ابعاد صفحه نمایش

نمایش 6.6 اینچی

رم

8 یا 12 گیگابایت

حافظه داخلی

128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری

5000 میلی آمپر ساعت

سرعت شارژ

25 وات

سیستم عامل

اندروید 14، رابط کاربری One UI 6.1

دوربین جلو

32 مگاپیکسل f/2.2

دوربین پشتی

50 مگاپیکسل اصلی با OIS، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 5 مگاپیکسل ماکرو

ابعاد

161.1 × 77.4 × 8.2 میلی متر

وزن

213 گرم

IP

IP67

رنگ ها

آبی کمرنگ، سبز، مشکی، زرد

 

شرایط ظاهری

ابعاد گلکسی A55 161.1 x 77.3 x 8.2 میلی‌متر است و عرض آن به 77.9 میلیمتر در جایی که پلتفرم برجسته قرار دارد افزایش می‌یابد. این باعث می‌شود که این گوشی فقط یک صفحه لمسی بزرگتر از A54 داشته باشد که به جای نمایشگر 6.6 اینچی در این دستگاه از یک پنل 6.4 اینچی بهره می‌برد. خوشبختانه، سامسونگ حاشیه‌های این دستگاه را به اندازه‌ای کم کرده است که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه مدرن‌تری را نشان دهد و گلکسی A55 را از نظر اندازه به مدل قبلی خود نزدیک‌تر نگه داشته است.

در مورد انتخاب رنگ، چهار گزینه خواهید داشت: آبی کمرنگ، سبز، مشکی، زرد. این رنگ ها باید به گلکسی A55 کمک کنند تا از رقبا متمایز شوند.

پردازنده

دستگاه از چیپست Exynos 1480 بهره می‌برد که ارتقاء یافته از Exynos 1380 SoC A54 است. با توجه به عملکرد متوسط چیپست‌های میان‌رده قبلی اگزینوس، بعید است که اگزینوس 1480 جهش گسترده‌ای در عملکرد ایجاد کند، اگرچه حرکت به سمت فرآیند ساخت 4 نانومتری حداقل باید آن را کارآمدتر کند.

سامسونگ در دو نسل گذشته از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بر روی گوشی میان‌رده گلکسی A خود استفاده کرده است و امسال تغییری نکرده است. به همین ترتیب، شما همچنان با سرعت شارژ سیمی 25 واتی همراه با کمبود کامل قابلیت شارژ بیسیم خواهید دید.

مقایسه دوربین A54 با A55

سامسونگ در گلکسی A54 به سنسور جدید 50 مگاپیکسلی روی آورد که عکس‌هایی با دامنه داینامیکی بهتر و نویز کم‌تر می‌گرفت. بر اساس مشخصات گلکسی A55، به نظر می‌رسد که این گوشی بدون تغییر است، با همان دیافراگم f/1.8 و اندازه سنسور 1/1.56 اینچی. به همین ترتیب، دوربین‌های 12 مگاپیکسلی f/2.2 ultrawide و 5MP به طور مشابه بدون تغییر به نظر می‌رسند، به این معنی که بعید است تمام نقاط قوت و ضعف گوشی سال گذشته تغییر کند.

علی‌رغم عدم ارتقای سخت‌افزاری قابل توجه، گلکسی A55 به لطف پردازش بهبود یافته و ISP ارتقا یافته تراشه جدید اگزینوس، می‌تواند عکس ها و ویدیوهای بهتری نسبت به نسل قبلی خود بگیرد، اگرچه باید منتظر بمانیم تا دستگاه‌ها در دسترس باشند. گوشی‌های میان‌رده قبلی سری گلکسی A با نویز و تاری حرکت هنگام ثبت تصاویر در نور کم دست و پنجه نرم می‌کردند. هرگونه پیشرفت سامسونگ در این زمینه قابل استقبال خواهد بود.

رابط کاربری

Galaxy A55 One UI 6.1 مبتنی بر اندروید 14 را اجرا می‌کند. جدیدترین ساخت پوسته اندروید سامسونگ دارای پیشرفت‌های جزئی اما کاربردی است، مانند افزودن ویجت‌ها به صفحه قفل و گزینه‌های سفارشی سازی.

One UI 6.1 همچنین نشان‌دهنده اولین معرفی Galaxy AI از سامسونگ است، همانطور که در سری Galaxy S24 دیده می‌شود. با توجه به اینکه A55 یک گوشی میان‌رده خواهد بود، بعید به نظر می‌رسد که تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی گوشی پرچمدار این شرکت کره‌ای را در خود جای دهد .با توجه به اینکه چقدر از پلتفرم فعلی سامسونگ در فضای ابری کار می‌کند، به نظر می‌رسد محدودیتی نادرست برای سوق دادن کاربران به سمت تلفن‌های گران‌تر ایجاد شده است.

بروزرسانی‌های نرم‌افزاری

در مورد بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، گوگل استاندارد پشتیبانی نرم‌افزاری را با Google Pixel 8 در اکتبر 2023 به هفت سال افزایش داد. سامسونگ نیز از این روند پیروی کرد و قول داد که هفت سال بروزرسانی برای سری Galaxy S24 ارائه کند. متأسفانه، این اتفاق برای سری A رخ نمی‌دهد. با این حال سامسونگ اعلام کرده است که این گوشی تا 4 سال آپدیت‌های نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد و تا پنج سال نیز بروزرسانی‌های امنیتی اندروید را دریافت خواهد کرد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره گوشی A55 می‌توانید به سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنید.

قیمت گوشی A55

گلکسی A55 که به طور رسمی در مارچ 2024 معرفی شد، شما می توانید مدل 128 گیگابایتی را با قیمت حدودی 479 یورو خریداری کنید، در حالی که مدل 256 گیگابایتی با قیمت حدودی 529 یورو هزینه خواهد داشت.

 

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *