معرفی سری‌های مختلف گوشی سامسونگ

معرفی مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در هنگام خرید گوشی برای خریداران پیش می‌آید، تفاوت مدل‌های مختلف گوشی‌هاست. برندهای مختلف گوشی‌های همراه، مدل‌ها و سری‌های زیادی دارند که این مدل‌ها و سری‌ها با همدیگر تفاوت‌های درخور توجهی دارند.

 

سری های گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا، مدل‌ها و سری‌های مختلفی دارد. از سری پرچم‌دار S و Z گرفته تا گوشی‌های میان‌رده مانند سری  A. این مدل‌ها و نام‌گذاری‌های متنوع، ممکن است در هنگام خرید برای کاربران سردرگمی ایجاد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله نگاهی کلی به گوشی‌های مختلف سامسونگ داشته باشیم و نحوه نام‌گذاری آن‌ها را شرح دهیم.

 

گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی Z

گوشی‌های تاشوی سامسونگ با پیشوند Z شناخته می‌شوند. این پیشوند برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و هم‌زمان با رونمایی از اولین نسل از گوشی‌های تاشوی سامسونگ موسوم به فولد مورد استفاده قرار گرفت. اصلی‌ترین ویژگی‌ گوشی‌های سری Z ، قابلیت تاشوندگی آن‌ها است.

علاوه بر قابلیت تاشدن صفحه نمایش،‌ گوشی‌های سری Z از لحاظ سخت‌افزاری دارای جدیدترین و بهترین سخت‌افزارهایی هستند که سامسونگ در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. سخت‌افزار گوشی‌های سری Z عموما با گوشی‌های سری S همان سال یکسان هستند. در حال حاضر دو گوشی فولد و فلیپ با پیشوند Z به بازار عرضه می‌شوند.

گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی S

شاید بتوان معروف‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ را سری S برشمرد. گوشی‌هایی که با پیشوند S توسط سامسونگ تولید می‌شوند، در زمره گوشی‌های پرچم‌دار قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها دارای جدیدترین و بهترین سخت‌افزارهای موجود هستند. دوربین فوق‌العاده، پردازنده بسیار قوی، صفحه نمایش بزرگ با ویژگی‌های بسیار زیاد و حافظه داخلی بالا از جمله ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار سری S هستند.

در زمان نوشتن این مقاله، جدیدترین عضو خانواده این سری،‌ گوشی‌های S24 است که در سه مدل S24، S24 Plus و S24 Ultra عرضه شده‌اند. البته چند سالی است که سامسونگ گوشی‌های از سری S را با پسوند FE نیز به بازار عرضه کرده است. این گوشی‌ها معمولا از لحاظ سخت‌افزاری یک نسل از جدیدترین گوشی‌های سری S پایین‌تر هستند (و به همین دلیل قیمت آن‌ها کمی ارزان‌تر است) اما کماکان ویژگی‌های اصلی و ظاهری سری S را دارا هستند.

گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی A

گوشی‌های سری A،‌ گوشی‌هایی هستند که می‌توان به آن‌ها لقب گوشی‌های میان‌رده با قابلیت‌های پرچم‌دار اعطا کرد. این گوشی‌ها، دارای صفحه‌ نمایش‌های بسیار شفاف با ویژگی‌های خوب هستند و همچنین باتری بسیار قوی و دوربین‌های خیلی خوب از دیگر ویژگی‌های سری A محسوب می‌شوند.

اما خود سری A دارای مدل‌های مختلف برای بودجه‌های متفاوت است. سامسونگ برای نام‌گذاری گوشی‌های سری A از فرمول مشخصی استفاده می‌کند. هر گوشی سری A با یک عدد دو رقمی شناخته می‌شود. عدد اول، مربوط به عملکرد و قیمت گوشی است. هر چه عدد اول بالاتر باشد، گوشی قدرتمندتر است، ویژگی‌های بیشتری از گوشی‌های پرچم‌دار را در خود دارد، عملکرد بهتری دارد و قیمت آن نیز بالاتر است. به طور مثال، گوشی A54 از گوشی A34، قدرتمندتر است و ویژگی‌های پرچم‌دار بیشتری را در خود جای داده است.

از طرف دیگر،‌ عدد دوم مربوط به نسل گوشی است. به طور مثال،‌ گوشی A53 نسل سوم گوشی‌های سری A5 به حساب می‌آید و گوشی A54 نسل چهارم. پس در نتیجه A54 از A53 جدیدتر است.

گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی M و F

گوشی‌های سری M و F سامسونگ فقط در بعضی از بازارهای خاص در آسیا در بازار موجود هستند. این گوشی‌ها نیز بیشتر در میان گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند و مدل‌های مختلفی نیز دارند.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *