نگاهی به ویژگی‌های تبلت‌های Galaxy S9 سامسونگ

نگاهی به ویژگی‌های تبلت‌های Galaxy S9 سامسونگ

سری تبلت‌های Galaxy S9 جدیدترین عضو خانواده‌ تبلت‌های سامسونگ هستند. این تبلت‌های جدید، ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که می‌توانند پاسخگوی اغلب نیازهای کاربرانی که به دنبال تبلت هستند، باشند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به این تبلت‌ها و همچنین برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

 

 مدل‌های تبلت‌های Galaxy S9

سری جدید تبلت‌های سامسونگ  در سه مدل S9 ،  S9 Plus و S9 Ultra معرفی شده است. مدل S9  دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی ، مدل S9 Plus با صفحه نمایش ۱۲.۶ اینچی و مدل S9 Ultra با صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچ. اکثر ویژگی‌های هر سه این تبلت‌ها یکسان هستند و تنها تفاوت‌های موجود، در اندازه صفحه نمایش و دوربین‌هایشان دیده می‌شود.

 

صفحه نمایش OLED

از بارزترین ویژگی‌های تبلت‌های جدید سامسونگ، می‌توان به صفحه نمایش OLED آن‌ها اشاره کرد. صفحه نمایشی که سامسونگ نام Dynamic AMOLED 2X را برای آن برگزیده است. تکنولوژی OLED  استفاده شده در صفحه نمایش‌ تبلت‌های سامسونگ، باعث شده که تماشای فیلم و سریال، خواندن کتاب، بازی کردن و حتی کار کردن، به دلیل رنگ‌های فوق شفاف و زنده، به کاری لذت‌بخش تبدیل شود. این نمایشگرها نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز را نیز دارا هستند که باعث می‌شود تصاویر و به خصوص بازی‌ها، بسیار روان روی تبلت اجرا شوند.

 

پردازنده قدرتمند

سامسونگ در تبلت‌های جدید خود، از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸ نسل دوم استفاده کرده است. پردازنده فوق‌العاده قدرتمندی که علاوه بر کم نیاوردن در اجرای بازی‌های روز با گرافیک بالا، به راحتی توانایی ویرایش فیلم و عکس را نیز داراست.بسیاری از کسانی که تبلت دارند، از دستگاه خود برای دیدن فیلم، خواندن کتاب، بازی کردن یا وب‌گردی استفاده می‌کنند. سامسونگ نیز با علم به این موضوع، قابلیت‌های زیادی را در راستای بهتر کردن تجربه این کاربردها در تبلت خود قرار داده است.

 

بهره‌مندی از ۴ اسپیکر

علاوه بر صفحه نمایش فوق‌العاده و پردازنده قدرتمند، تبلت‌های سری S9 سامسونگ دارای ۴ اسپیکرهستند که توسط برند بسیار معروف AKG تنظیم شده‌اند. همچنین اسپیکرهای این تبلت از فناوری صدای فراگیر دالبی اتمس پشتیبانی می‌کنند.

 

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

از دیگر ویژگی‌های جدید تبلت‌های Galaxy S9، مقاوم بودن آن‌ها در برابر آب و گرد و غبار است. این تبلت‌ها دارای استاندارد IP68 هستند (استانداردی که مدت‌هاست در گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم). این استاندارد خیال کاربر را از ریختن آب و نفوذ گرد و غبار به تبلت، راحت می‌کنند.

 

 قلم پیشرفته

قلم تبلت‌های سامسونگ که با نام S Pen شناخته می‌شود نیز از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند. این قلم که درون جعبه تبلت‌های S9 وجود دارد،‌ سطوح حساسیت پیشرفته‌تری نسبت به نسل‌های قبلی دارد و به همین دلیل نوشتن با S Pen روی تبلت‌های سری ۹، حسی بسیار شبیه به نوشتن روی کاغذ دارد.

 

 شارژ سریع

تبلت‌های گلکسی اس ۹، دارای باتری‌های با ظرفیت بالا هستند. از طرف دیگر، این تبلت‌ها از قابلیت شارژ فوق سریع سامسونگ پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل در مدت زمان خیلی کوتاهی شارژ می‌شوند. یکی از قابلیت‌های خیلی جالب این تبلت‌ها، توانایی شارژ کردن دیگر دستگاه‌های خانواده گلکسی است. به این ترتیب شما می‌توانید با وصل کردن گوشی خود به تبلت، آن را شارژ کنید (دقت کنید که دستگاهی که به تبلت متصل می‌کنید، باید از این قابلت پشتیبانی کند).

 

دوربین های تبلت‌های Galaxy S9

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید در جلو و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت، دوربین‌های S9 را تشکیل می‌دهند و برادر وسطی این خانواده یعنی S9 Plus یک دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به S9 معمولی بیشتر دارد. تعداد دوربین‌ها در نسخه S9 Ultra به ۴ عدد رسیده است. بزرگ‌ترین عضو خانواده جدید تبلت‌های سامسونگ، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به S9 Plus بیشتر دارد.

 

حافظه  ذخیره سازی بالا

از لحاظ ارتباطی نیز تمامی تبلت‌های جدید سامسونگ از فناوری وای فای 6E پشتیبانی می‌کنند. بیشترین ظرفیت نسخه S9، ۲۵۶ گیگابایت است. این عدد در S9 Plus به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد و اولترا نیز این عدد را به یک ترابایت افزایش داده است. البته هر سه مدل این تبلت‌ها از کارت حافظه میکرو اس دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

 

 Galaxy AI

با آغاز سال ۲۰۲۴، سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های هوش مصنوعی در میان تمامی دستگاه‌های خود کرده است. هوش مصنوعی سامسونگ که با نام Galaxy AI شناخته می‌شود،‌ در سری ۹ تبلت‌های گلکسی نیز وجود دارد.

امتیاز این مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *